114-0509/01 – Manažerská ekonomie (MANE)
Garantující katedra | Katedra ekonomie | Kredity | 6 |
Garant předmětu | Ing. Tomáš Wroblowský, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Tomáš Wroblowský, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2009/2010 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem kursu je vytvoření schopnosti účastníků studia aplikovat obecnou ekonomickou teorii, zejména mikroekonomii v podnikatelských a manažerských procesech. Kurs představuje platformu pro účelné vzájemné propojení tradiční ekonomické teorie s teorií rozhodování. V jistém smyslu představuje kurs manažerské ekonomie most propojující poměrně abstraktní teoretické zázemí racionálního rozhodování s manažerskou praxí. Důraz je selektivně kladen na ta mikroekonomická témata, která jsou nejužitečnější k realistické interpretaci ekonomického prostředí obklopujícího firmu. Přirozené těžiště kursu je představováno teorií firmy. V některých segmentech kurs přesahuje do managementu, marketingu, psychologie, institucionální ekonomie a sociologie.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Anotace
1. Tržní struktura a postavení firmy.
2. Firma - její produkce, náklady, příjmy a zisk.
3. Analýza poptávky.
4. Vládní intervence v tržní ekonomice.
5. Mezinárodní kontext firemního rozhodování.
6. Rozhodování v prostředí nejistoty.
7. Prognózování ve firmě.
8. Institucionální prostředí firmy.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
In case of continuing online teaching the exam will be done vie LMS system and MS Teams. All other requirements remain unchanged.
E-learning
Další požadavky na studenta
study recommended literature
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Theory of consumer‘s behaviour (theory of demand, elasticities and their practical implications)
Theory of firm‘s behaviour (costs, economies of scale and economies of scope)
Market structures (decision making in different market structures, games theory)
Imperfect and asymmetric information (risk and uncertainty, decision making process with imperfect information, moral hazard and adverse selection)
Firm in macro environment (interaction between firms and central authorities, public choice theory)
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích