114-0509/01 – Manažerská ekonomie (MANE)
Garantující katedra | Katedra ekonomie | Kredity | 6 |
Garant předmětu | Ing. Ondřej Badura, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Ondřej Badura, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2009/2010 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- schopnost aplikovat obecnou ekonomickou teorii v podnikatelských a manažerských procesech
- osvojení si ekonomické analýzy firmy
- osvojení si ekonomické analýzy poptávky
- schopnost rozhodování za rizika a nejistoty
- porozumění predikčním modelům v rámci firemního prostředí
Vyučovací metody
Přednášky
Semináře
Individuální konzultace
Anotace
Cílem kursu je vytvoření schopnosti účastníků studia aplikovat obecnou ekonomickou teorii, zejména mikroekonomii v podnikatelských a manažerských procesech. Kurs představuje platformu pro účelné vzájemné propojení tradiční ekonomické teorie s teorií rozhodování. V jistém smyslu představuje kurs manažerské ekonomie most propojující poměrně abstraktní teoretické zázemí racionálního rozhodování s manažerskou praxí. Důraz je selektivně kladen na ta mikroekonomická témata, která jsou nejužitečnější k realistické interpretaci ekonomického prostředí obklopujícího firmu. Přirozené těžiště kursu je představováno teorií firmy. V některých segmentech kurs přesahuje do managementu, marketingu, psychologie, institucionální ekonomie a sociologie.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Zápočet za 15 bodů + zkouška za 85 bodů.
Podmínky pro studenty s individuální studijním plánem jsou stejné.
E-learning
viz LMS
Další požadavky na studenta
studium doporučené literatury
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.-2.-3. Teorie spotřebního chování (teorie poptávky, elasticity a jejich praktické implikace)
4.-5.-6. Teorie firmy (náklady, výnosy z rozsahu)
7.-8.-9. Tržní struktury (rozhodování v různých tržních strukturách, teorie her)
10.-11.-12. Nedokonalé a asymetrické informace (riziko a nejistota, rozhodování za nedokonalých informací, morální hazard a nepříznivý výběr)
13.-14. Firma v makro-prostředí (interakce mezi firmami a centrálními autoritami, teorie veřejné volby)
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky