114-0550/01 – Aplikovaná mikroekonomie (AMIC A)
Garantující katedra | Katedra ekonomie | Kredity | 6 |
Garant předmětu | doc. Ing. Martin Hodula, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Martin Hodula, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2023/2024 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student po absolvování předmětu zná obsah základních ekonomických kategorií, zná modely chování různých typů ekonomických subjektů v různých tržních strukturách, na trzích produktů i výrobních faktorů. Je schopen analyzovat příčiny a důsledky tržních selhání a mikroekonomickou úlohu vlády. Umí aplikovat teoretické mikroekonomické poznatky na situace z ekonomické praxe.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je vytvoření základu pro samostatné tvůrčí ekonomické myšlení studentů. Hlavní důraz je kladen na vysvětlení chování a rozhodování různých typů ekonomických subjektů - spotřebitelů, firem a vlády. Pozornost je také věnována fungování trhu práce a trhu kapitálu. Specifikem předmětu je jeho zaměření na praktické aplikování teoretických poznatků s využitím situací z reálné ekonomiky.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Požadavky na ukončení předmětu:
Získání zápočtu za minimálně 18 bodů z maximálních 35 bodů a poté úspěšné absolvování písemné zkoušky s maximálním počtem bodů 65, minimum ze zkoušky je 26 bodů.
Celkem za předmět je nutno získat minimálně 51 bodů ze 100.
E-learning
Další požadavky na studenta
Aktivní účast na cvičení, samostudium doporučené literatury. Studenti s ISP mají stejné podmínky ukončení předmětu jako prezenční studenti.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do ekonomie.
2. Trh a tržní mechanismus.
3. Rozhodování spotřebitele a teorie užitečnosti.
4. Tržní poptávka, měření elasticity poptávky.
5. Firma – její cíle a produkční aktivita.
6. Náklady, příjmy a zisk firmy.
7. Rozhodování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
8. Rozhodování monopolního producenta.
9. Rozhodování firem v podmínkách oligopolu a monopolistické konkurence.
10. Trh práce.
11. Trh kapitálu (zapůjčitelných fondů). Trh přírodních zdrojů.
12. Tržní selhání. Externality a veřejné statky.
13. Rozdělování důchodu.
14. Teorie veřejné volby.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.