115-0109/01 – Komunikace korporací ()
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Fiktivní Uživatel | Garant verze předmětu | Fiktivní Uživatel |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 4 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2000/2001 | Rok zrušení | 2004/2005 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Vyučovací metody
Anotace
Obsahové zaměření předmětu je založeno na poznatku, že posláním komunikace
korporací je utváření, resp. změna vnějšího i vnitřního prostředí tak, aby bylo
nakloněno cílům korporace. Jde o nástroj, který korporacím umožňuje také
dosažení konkurenčních výhod, pomáhá upevňovat postavení korporace, je nezbytným
nástrojem pro rozpoznávání konfliktních a krizových situací, ve směru dovnitř je
posláním komunikace upevňování či utváření identity korporace.
Povinná literatura:
Němec, P. - Littová, J.: Komunikace korporací. VŠE Praha, 1999
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Teoretická východiska, základní pojmy, definice
Komunikace jako nástroj managementu, podpory prodeje. Public relations jako
výkonná složka, vztah vůči jiným druhům komunikace
Korporace jako součást socioekonomického prostředí, společenská odpovědnost
Externí a interní komunikace: Relevantní části veřejnosti, cílové skupiny
Komunikace korporací z pohledu tiskového mluvčího
Komunikace v konfliktních a krizových situacích
Krizová komunikace, analýza konkrétních případů
Identita, image: Východiska, poslání, kampaně
Mediální práce: Důvěra a vliv sdělovacích prostředků, spolupráce s médii
Organizace komunikace: In house, spolupráce s agenturami
Plánování komunikačních aktivit: Měření efektivnosti, integrovaná komunikace
Příprava strategie integrované komunikace korporace
Komunikace a etika: Pravidla, kodexy, zásady
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.