115-0308/03 – Psychologie a sociologie v cestovním ruchu (PSCR)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | PhDr. Ing. Aleš Mateiciuc, Ph.D. | Garant verze předmětu | PhDr. Ing. Aleš Mateiciuc, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je, aby posluchač po jeho absolvování byl schopen:
- prezentovat základní psychologické a sociologické pojmy a teorie
- charakterizovat se zaměřením na turistický ruch vybranou problematiku psychologie osobnosti, psychologie a sociologie práce, sociálních skupin a výzkumu trhu,
- objasnit psychologické zákonitosti související s nabídkou, poptávkou, zbožím a konzumentem,
- aplikovat získané poznatky na modelové situace ve cvičeních a praxi,
- propojit dosažené poznatky s jinými předměty.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je zaměřen tak, aby poznatky z psychologie a sociologie pomohly posluchačovi efektivně jednat v oblasti cestovního ruchu a to zejména při styku s klientem, komunikaci se spolupracovníky, řízení kolektivu i při působení na trh.
V rámci psychologie osobnosti je věnována pozornost zejména otázkám vymezení pojmu osobnosti, jejímu vývoji, struktuře osobnosti, zejména pak možnostem jak osobnost motivovat.
Posluchač je dále seznámen s vybranými kapitolami z oblasti psychologie práce a to například s problematikou sociálních skupin, sociálních vztahů, sociálního klimatu, zvládání stresových situací, atd..
Z psychologického hlediska je zde rozebírána problematika související se zbožím, jeho nabídkou, poptávkou po zboží, chováním a ovlivňováním konzumenta a také zásady komunikace a propagace na trhu.
Posluchač též získá základní orientaci v problematice výzkumu trhu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
průběžný písemný test
E-learning
Další požadavky na studenta
Znalosti obecných základů psychologie a sociologie.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Úvod do problematiky psychologie
2.Psychologie osobnosti se zdůrazněním osobnosti zákazníka
3.Psychologie práce v problémové oblasti (člověk – lidé)
4.Psychologie zboží, nabídky a poptávky
5.Spotřební chování konzumenta
6.Komunikace a propagace na trhu
7.Psychologie v turistickém ruchu
8.Systém práce průvodce
9.Přesvědčovací a sebeprosazovací metody v praxi
10.Metody výzkumu trhu
11.Úvod do problematiky sociologie
12.Sociologie životního stylu
13.Sociologie práce v podniku
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.