115-0346/01 – Management turistické destinace (MTD)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 3 |
Garant předmětu | doc. Ing. Václav Lednický, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Václav Lednický, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2014/2015 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Předmět poskytuje možnost seznámit studenty s poznatky a principy řízení cestovního ruchu v územním celku označovaném jako turistická destinace. Studenti rovněž získají základní informace o vztazích cestovního ruchu a socioekonomické struktury dané konkrétní oblasti a přínosy pro cestovní ruch regionu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Základem předmětu je pochopení, že turistická destinace představuje nejen produkt cestovního ruchu, ale především organizační jednotku cestovního ruchu. Proto je zapotřebí překonat soustředění pouze na problematiku marketingu v turistické destinaci a uvědomit si úlohu vlastního řízení turistické destinace. Současně je zde možnost nejen využívat běžné manažerské přístupy, ale také soustředit se na spolupráci s orgány a organizacemi veřejné správy.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Průběžný písemný test
E-learning
Další požadavky na studenta
Znalosti z oblasti managementu a marketingu, všeobecný kulturní a historický přehled, schopnost vyhledávání informačních zdrojů.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do problematiky - seznámení s významem cestovního ruchu, základními pojmy, literaturou.
2. Definování turistické destinace, její charakteristické vlastnosti a její význam i důležitost.
3. Analýza vlivu cestovního ruchu na územní celek v podobě ekonomické, sociální, kulturní, rozvojoví, devastující.
4. Podstata vzájemných vztahů provozovatelů cestovního ruchu v turistické destinaci, vazba a spolupráce s orgány a organizacemi veřejného sektoru státní správy i samosprávy), charakteristika podnikatelských subjektů v destinaci - s převahou malých a středních podniků
5. Zásady založení i řízení turistické destinace, tvorba turistické destinace přeshraničního typu
6. Základní manažerské funkce a jejich postavení při řízení turistické destinace
7. Specifické manažerské funkce využitelné v řízení turistické destinace - metoda PPP, postupy partnerství, tvorba klastrů.
8. Strategie turistické destinace
9. Marketing turistické destinace
10. Základní charakteristika krajiny a jejích typů i využití v turismu - městská krajina, venkov, devastované oblasti, chráněné krajinné oblasti a národní parky.
11. Metody územního plánování.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.