115-0367/01 – Trendy managementu v 21. století (TM)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Mgr. Jan Kovács, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Jan Kovács, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2005/2006 | Rok zrušení | 2006/2007 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Studenti se seznámí s těmito kritickými faktory úspěšného podnikání firem. Jsou to: strategie (strategy), struktura (structure), systémy řízení (systems), spolupracovníci (staffs), sdílené hodnoty (shared values), styl manažerské práce (style), schopnosti (skills) a symboly (symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.
Vyučovací metody
Anotace
Předmět „Trendy managementu 21. století“ vychází z koncepce „7S“ americké
firmy McKinsey. Jedná se světově uznávaný ucelený přístup, založený na stanovení, vzájemné podmíněnosti a integritě významných faktorů úspěchu v manažerské práci. Studenti se seznámí s těmito faktory. Jsou to: strategie (strategy), struktura (structure), systémy řízení (systems), spolupracovníci (staffs), sdílené hodnoty (shared values), styl manažerské práce (style), schopnosti (skills) a symboly (symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
1.Drucker, P., F.: Výzvy managementu pro 21. století, Management Press, Praha 2001, s. 187,
ISBN 80-7261-021-X
2.Gibson,R.: Nový obraz budoucnosti (Rethinking the Future), Management Press, Praha, 1998, 261 s., ISBN 80-8594-80-8
3.Vodáček, L., Vodáčková, O.: Management – teorie a praxe v informační společnosti, Management Press, 3. Vydání, Praha 1999, s. 291,
ISBN 80-85943-94-8
4.Crainer, S.: Moderní management – Základní myšlenkové směry, Management Press, Praha 2000, 250 s.,
ISBN 80-7261-019-8
5.Peters, T.: Prosperita se rodí z chaosu, Pragma 2001, s. 559,
ISBN 80-7205-816-9
6.Di Kamp, Manažer 21. století, Grada Publishing, 2000, s. 212,
ISBN 80-247-0005-0
7.Časopisy: Moderní řízení, Profit, Ekonom
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Kontrolní otázky
Meta komunikace
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Repetitorium posledních 20. let dvacátého století
- polovina 80. let: hledání dokonalosti – doba, osobnosti a jejich názory
- polovina 80. let: „chaos“ jako podnikatelská výzva – doba, osobnosti a
jejich názory
- 90. léta: reengineering, rozvoj IS a systémů řízení
2. Současné a budoucí trendy vývoje
- současné trendy ve vývoji jednotlivých faktorů (S) manažerské práce a
řízení firem
- budoucí trendy: odhady vývoje, názory osobností managementu
3. Trendy – zkušenosti firem
- vybrané příklady firem, které určují trendy světového vývoje managementu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.