115-0503/03 – Podnikatelská etika (BE)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, Ph.D., MBA | Garant verze předmětu | doc. PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, Ph.D., MBA |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF, EKF, FEI | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Explain an importance and terms of business ethics and corporate social
responsibility.
2. Identify sources of ethical thought.
3. Review methods and instruments of business ethics and corporate social
responsibility.
4. Order findings of chosen ethic theme.
5. Order findings of chosen ethic theme and ethical problem resolution.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je uvést studenty do celkové problematiky etiky v její aplikované podobě. Provede studenty od teoretických východisek oboru etika, přes krátký nástin vývoje tohoto oboru k aplikované podobě etiky. Seznámí studenty se základními etickými kategoriemi. Stěžení úlohou předmětu je ukázání na praktické využití etiky v ekonomické praxi a možné důsledky etického, respektive neetického jednání v organizaci. Záměrem předmětu je tedy rozvoj etického myšlení a chápání etických problémů a jejich vzájemných souvislostí v rámci etiky, zvláště pak etiky podnikání. Etiku podnikání rozumíme nejen na individuální a místní úrovní, nýbrž také na úrovní globální se všemi důsledky, které se k tomu váží. Celkový význam předmětu je v propojení teorie s praktickým využitím získaných znalostí v ekonomické praxi organizací.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Seminární práce.
Prezentace seminární práce.
E-learning
Další požadavky na studenta
Students must successfully present (Powerpoint) and justify a pre-selected topic essay.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Terms definition (ethic, business ethic, specificity of business ethic)
- Relation between ethic and economy, justice.
- Resources of ethical thought.
2. Fundamental ethic categories and terms - values, value orientation, good
and evil, moral norms.
- Manager's ethical values.
- Value's influence on behavior.
- Ethical values of managers.
- Values of successful managers.
3. Factors influencing ethical behavior. Individual, social and
organizational factors. Organizational culture.
- Whistleblowing. Warring on unethical acting in organization.
Ethical decision making - fundamental models.
4. Corporate social responsibility and manager's responsibility.
- Factors influencing individual and organizational responsibility.
Corporate governance.
5. International business ethics. Ethic in global corporations.
- Reset of culture differences.
6. Instruments of ethical behavior expanse in an organization.
- Code of conduct, ethical training, stakeholders, communication, role of
ombudsman, values in firm's vision.
7. Skills important to an ethical behavior.
- Possibilities and bounds of ethical behavior's increasing.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky