115-0545/03 – Trendy moderního managementu (TMM)

Garantující katedraKatedra managementuKredity5
Garant předmětuIng. Kateřina Kashi, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Kateřina Kashi, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník1Semestrzimní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2014/2015Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KAS348 Ing. Kateřina Kashi, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Přístup McKinsey 7S 2. Sdílení firemní hodnot 3. Typologie firemních kultur 4. Firemní symboly 5. Strategie 6. Systémy zaměřené na štíhlou výrobu 7. KAIZEN a Six sigma přístup 8. Styl manažerské práce 9. Řízení lidských zdrojů 10. Nové formy manažerské práce

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s trendy moderního managementu postaveného na koncepci „7S“ americké firmy McKinsey. Jedná se světově uznávaný ucelený přístup založený na stanovení vzájemné podmíněnosti a integritě významných faktorů úspěchu v podnikání. Studenti se zaměří na studium trendů v těchto kritických faktorech: strategie (Strategy), struktura (Structure), systémy řízení (Systems), spolupracovníci (Staffs), sdílené hodnoty (Shared values), styl manažerské práce (Style), schopnosti (Skills) a symboly (Symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.

Povinná literatura:

CLEGG, Stewart; KORNBERGER Martin; PITSIS, Tyrone a MOUNT, Matthew. Managing & organizations: an introduction to theory and practice. 5th ed. London: SAGE, 2019. ISBN 978-1-5264-6009-7. GUILLÉN, Mauro F. 2030: how today's biggest trends will collide and reshape the future of everything. Cheltenham: Cornwall: Flint, 2021. ISBN 978-0-7509-9802-4. ROBBINS, Stephen P.; COULTER, Mary K. a DECENZO, David A. Fundamentals of management. 11th ed. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-30732-9.

Doporučená literatura:

HACLEY, Chris. Qualitative Research in Marketing and Management. 2nd ed. Abingdon: Routledge, 2020. ISBN 978-1-138-33221-8. KAPLAN, Robert S. a NORTON, David P. The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment. London: Harvard Business Review Press, 2020. ISBN 9781422163559. STERNAD, Dietmar. Effective management: developing yourself, others and organizations. London: Red Globe Press, 2020. ISBN 978-1-352-00729-9.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Znalosti managementu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1.Přístup McKinsey 7S 2.Sdílení firemní hodnot 3.Typologie firemních kultur 4.Firemní symboly 5.Strategie 6.Firemní struktura 7.Systémy zaměřené na štíhlou výrobu 8.KAIZEN a Six sigma přístup 9.Styl manažerské práce 10.Nové formy manažerské práce 11.Znalostní management 12.Řízení lidského potenciálu 13.Spolupracovníci ve firmě

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2014/2015 zimní semestr, platnost do: 2020/2021 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 35  18
        Zkouška Zkouška 65  33 3
Rozsah povinné účasti: cccccccccccccccccccccccc

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2019/2020 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P angličtina Ostrava 1 povinný stu. plán
2018/2019 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P angličtina Ostrava 1 povinný stu. plán
2017/2018 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P angličtina Ostrava 1 povinný stu. plán
2016/2017 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P angličtina Ostrava 1 povinný stu. plán
2015/2016 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P angličtina Ostrava 1 povinný stu. plán
2014/2015 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (00) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2014/2015 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2019/2020 zimní
2018/2019 zimní