115-0561/01 – Strategický management (SM)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | prof. Ing. Petra Horváthová, Ph.D., MBA | Garant verze předmětu | prof. Ing. Petra Horváthová, Ph.D., MBA |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské, navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Definovat základní pojmy z oblasti strategického managementu se současnou aplikací principů strategického myšlení.
2. Stanovit misi organizace, formulovat poslání, vize, cíle a filozofii organizace.
3. Aplikovat metody strategické analýzy a jejich prostřednictvím popsat a vyhodnotit externí a interní prostředí organizace.
4. Predikovat budoucí vývoj podnikatelského prostředí s formulací a zhodnocením pro implementaci odpovídajících strategických alternativ.
5. Posoudit rizika a efekty implementace strategie, vyhodnotit výsledky strategické kontroly.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a principy strategického managementu. Studenti jsou vedeni k osvojení si a využívání principů strategického myšlení. S pomocí případových studií, jež vycházejí z podnikové praxe, aplikují metody strategické analýzy a vyhodnocují stav a trendy vývoje externího i interního prostředí organizace. Studenti by si měli uvědomit nejen nezbytnost identifikace konkurenčních výhod v organizaci, ale také význam souladu vývoje organizace s vývojem podnikatelského prostředí. Tyto poznatky představují základ pro pochopení obsahu různých typologií strategií a principů strategického rozhodování. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni promýšlet jednotlivé části implementace strategie, posuzovat její rizika a nastavit systém strategické kontroly.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Zápočet - zpracování a obhajoba semestrálního projektu
Zkouška - kombinovaná (písemná a ústní)
E-learning
Další požadavky na studenta
Znalost managementu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní tendence současného vývoje společnosti a principy strategického myšlení.
2. Prvky strategického záměru – vize, poslání, cíle a hodnoty.
3. Metody externí strategické analýzy.
4. Metody interní strategické analýzy.
5. Finanční analýza.
6. Smíšené metody strategické analýzy.
7. Typologie strategií.
8. Prognózování.
9. Strategie a riziko.
10. Implementace strategie.
11. Strategická kontrola, Balanced Scorecard.
12. Krizové řízení a inovační činnost podniku.
13. Specifické formy strategické spolupráce v globálním prostředí.
14. Současné trendy ve strategickém managementu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky