115-0594/02 – Management malého podniku (SBM)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Marcela Papalová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Marcela Papalová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | FEI, EKF, FMT | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Studenti budou schopni vybrat správné právní subjekty.
2. Budou mít základní dovednosti v oblasti provozu, financí, marketingu a řízení lidských zdrojů při zahájení podnikání.
3. Studenti budou schopni plánovat osobní i externí zdroje svých podniků.
4. Měli by určitou představu, jasnou vizi podnikání.
5. Studenti získají také potřebné know-how o tom, kde získat prostředky pro přístup k podnikání.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Anotace
The management of an enterprise nowadays faces completely new challenges. Traditional business administration concepts cannot cope with the ensuing demand for adaptation and adjustment. It is far more the case that change must be managed by introducing fundamentally new and far-reaching approaches for business restructuring. This applies particularly for small and medium-sized companies that are the growth motor of every economy. The special focus is of the course is on entrepreneurship, innovation, business plan.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
semestrální projekt + písemka
E-learning
Další požadavky na studenta
Basic knowledge of management.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Malé a střední podnikání.
Malé a střední podniky v EU. SBA v USA. Definice, kritéria.
2.Právní aspekt podnikání.
Jediný podnikatel. Partnerství. Společnost s ručením omezeným. Společnost s ručením neomezeným. Výhody a nevýhody. Další faktory spojené se založením společnosti.
3.Inovace a malé podniky.
Malé firmy jako inovátoři. Kreativita vlastníků. Zdroje pro inovační příležitosti. Mikrotrendy.
4.Příprava podnikatelského plánu.
Obsah podnikatelského plánu. Proč, kdo, kdy, pro koho. Kritéria podnikatelského plánu. Trhy, zákazníci a konkurence. Dlouhodobé plány podniku.
5. Název podniku, poslání.
Pravidlo pro tvorbu názvů. Obchodní rejstřík. Poslání známých podniků. Záměr prohlášení o poslání.
6.Financování podniku.
Finanční stabilita. Druhy financování. Teorie 3 F. Zdroje financování. Strategické aspekty financování.
7.Řízení podniku
Podnikatel, vlastník, manažer - vztah. Manažer a jeho role. Specifické aspekty řízení malých a středních podniků.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.