115-0606/02 – Vyjednávání a společenský protokol (VSP)

Garantující katedraKatedra managementuKredity3
Garant předmětuprof. PhDr. Jiří Bláha, CSc.Garant verze předmětuprof. PhDr. Jiří Bláha, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BLA18 prof. PhDr. Jiří Bláha, CSc.
KLI0213 PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, PhD.
MAT073 Ing. Lucja Matusiková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 1+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vysvětlit význam obchodního vyjednávání. 2. Vysvětlit význam společenského protokolu. 3. Vysvětlit základní terminologii vyjednávání a společenského protokolu. 4. Identifikovat taktiky a strategie vyjednávání. 5. Naučit základy společenského protokolu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je objasnit zásady, strategie a taktiky úspěšného vyjednávání se zaměřením na obchodní vyjednávání. Předmět předkládá studentům poznatky o metodách a technikách vyjednávání, které jsou propojeny s požadovanými dovednostmi pro úspěšné vedení obchodního vyjednávání. Budou vyhodnoceny nové přístupy k vyjednávání, např. principiální vyjednávání, specifické metody vyjednávání v obtížných situacích a interkulturální vyjednávání. Bude také objasněna profesní etiketa ve vyjednávání a v obchodních kontaktech (např. společenské pracovní akce, komunikace s médii, apod.

Povinná literatura:

BEDRNOVÁ, Eva, Eva JAROŠOVÁ a Ivan NOVÝ. Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. 615. s. ISBN 978-80-7261-239-0. FISHER, Roger, William URY a Bruce PATTON. Jak dosáhnout souhlasu: zásady úspěšného vyjednávání. 4. vyd. Praha: Management Press, 2015. 210 s. ISBN 978-80-7261-299-4. GATES, Steve. The Negotiation Book. New York: John Willey, 2015. 232 p. ISBN 9781119155461.

Doporučená literatura:

CIALDINI, Robert B. Přesvědčování. Revoluční způsob, jak ovlivnit a přesvědčit. Brno: Jan Melvil, 2016. 404 s. ISBN 978-80-7555-014-9. GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. 108 s. ISBN 978-80-247-4247-2. URY, William. Jak překonat nesouhlas: zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. 6. vyd. Praha: Management Press, 2015. 128 s. ISBN 978-80-7261-300-7.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

zápočet – prezentace, aktivita na cvičení

E-learning

Další požadavky na studenta

Základy managementu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1.Objasnění základních pojmů vyjednávání, struktura výkladu. 2.Fáze vyjednávání. 3.Metody a techniky vyjednávání. 4.Principiální vyjednávání. 5.Vyjedávání v obtížných situacích. 6.Interkulturální vyjednávání. 7.Profesní etiketa ve vyjednávání.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet Zápočet 85 (85) 60
        Jiný typ úlohy Jiný typ úlohy 85  60
Rozsah povinné účasti: Účast na přednáškách je doporučená. Rozsah povinné účasti na cvičeních - 80%.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2020/2021 (N0312A050001) Veřejná ekonomika a správa P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (N0312A050001) Veřejná ekonomika a správa P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku