115-0867/01 – Trendy managementu v 21. století (TM)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Mgr. Jan Kovács, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Jan Kovács, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Studenti se seznámí s těmito kritickými faktory úspěšného podnikání firem. Jsou to: strategie (strategy), struktura (structure), systémy řízení (systems), spolupracovníci (staffs), sdílené hodnoty (shared values), styl manažerské práce (style), schopnosti (skills) a symboly (symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.
Vyučovací metody
Anotace
Předmět „Trendy managementu 21. století“ vychází z koncepce „7S“ americké
firmy McKinsey. Jedná se světově uznávaný ucelený přístup, založený na stanovení, vzájemné podmíněnosti a integritě významných faktorů úspěchu v manažerské práci. Studenti se seznámí s těmito faktory. Jsou to: strategie (strategy), struktura (structure), systémy řízení (systems), spolupracovníci (staffs), sdílené hodnoty (shared values), styl manažerské práce (style), schopnosti (skills) a symboly (symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
1.Drucker, P., F.: Výzvy managementu pro 21. století, Management Press,
Praha 2001, s. 187,
ISBN 80-7261-021-X
2.Gibson,R.: Nový obraz budoucnosti (Rethinking the Future), Management
Press, Praha, 1998, 261 s., ISBN 80-8594-80-8
3.Vodáček, L., Vodáčková, O.: Management – teorie a praxe v informační
společnosti, Management Press, 3. Vydání, Praha 1999, s. 291,
ISBN 80-85943-94-8
4.Crainer, S.: Moderní management – Základní myšlenkové směry, Management
Press, Praha 2000, 250 s.,
ISBN 80-7261-019-8
5.Peters, T.: Prosperita se rodí z chaosu, Pragma 2001, s. 559, ISBN 80-
7205-816-9
6.Di Kamp, Manažer 21. století, Grada Publishing, 2000, s. 212, ISBN 80-
247-0005-0
7.Časopisy: Moderní řízení, Profit, Ekonom
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.