115-3003/01 – Sportovní marketing (SPMKT)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 3 |
Garant předmětu | doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | 2014/2015 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Transformovat obecné základy marketingu na oblasti marketingu v TV a sportu
2.Seznámit studenty s nástroji marketingového mixu – aplikovat je na sportovní prostředí.
3.Definovat službu jako sportovní produkt.
4.Interpretovat možnosti získávání financí ve sportu.
5.Objasnit hlavní principy sportovní reklamy a sponzoringu ve sportu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je transformovat obecné základy marketingu na oblast sportu, věnovat se více marketingovým konceptům ve sportu (sponzoring ve sportu a sportovní reklama). Dále se zabývá předmět možnostmi získávání dodatečných finančních zdrojů, včetně výčtu některých možností podnikání ve sportu. Je provedena transformace jednotlivých nástrojů marketingového mixu (včetně marketingového mixu služeb) do sportovního prostředí. Důraz je kladen na hlavní problémy současného sportovního prostředí v ČR ve srovnání se státy EU.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Podmínkou pro udělení zápočtu studentovi je jeho individuální schopnost orientovat se v základní problematice studijního předmětu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Marketing,sportovní marketing,vymezení pojmů.
2. Marketingový mix ve sportu
3. Sportovní produkt
4. Služba jako sportovní produkt,rozšířený mark.mix
5. Marketingové koncepty ve sportu
6. Faktory ovlivňující současný rozvoj sportu
7. Zdroje příjmů ve sportu
8. Získávání dodatečných finančních zdrojů
9. Sportovní podnik jako obchodní společnost,výdělečná činnost sportovních klubů
10.Reklama a sponzoring-obecná kritéria
11.Sponzoring ve sportu
12.Sportovní reklama
13.Moderní formy sportovní reklamy,mediální reklama
14.Problematika reklamního partnerství,vztahy sponzor x sponzorovaný
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.