115-3003/01 – Sportovní marketing (SPMKT)

Garantující katedraKatedra managementuKredity3
Garant předmětudoc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D.Garant verze předmětudoc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2011/2012Rok zrušení2014/2015
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
DUR45 doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1.Transformovat obecné základy marketingu na oblasti marketingu v TV a sportu 2.Seznámit studenty s nástroji marketingového mixu – aplikovat je na sportovní prostředí. 3.Definovat službu jako sportovní produkt. 4.Interpretovat možnosti získávání financí ve sportu. 5.Objasnit hlavní principy sportovní reklamy a sponzoringu ve sportu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je transformovat obecné základy marketingu na oblast sportu, věnovat se více marketingovým konceptům ve sportu (sponzoring ve sportu a sportovní reklama). Dále se zabývá předmět možnostmi získávání dodatečných finančních zdrojů, včetně výčtu některých možností podnikání ve sportu. Je provedena transformace jednotlivých nástrojů marketingového mixu (včetně marketingového mixu služeb) do sportovního prostředí. Důraz je kladen na hlavní problémy současného sportovního prostředí v ČR ve srovnání se státy EU.

Povinná literatura:

DURDOVÁ, Irena. Vybrané kapitoly z managementu a marketingu sportu. Ostrava: VŠB-TUO, 2019. 98 s. ISBN 978-80-248-4165-6. DURDOVÁ, Irena. Tělesná výchova a sport vysokoškolské mládeže. Vysokoškolská telesná výchova a šport, pohybová aktivita a zdravý životný štýl (recenzovaný sborník vědeckých prací). Košice: Technická univerzita v Košicích, 2019. s. 39-45, ISBN 978-80-553-3306-9, ISBN CD 978-80563-2720-4. HORVÁTHOVÁ, Petra et al. Základy managementu. 2.vyd. SOET, vol. 5. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2017, 288 s. ISBN 879-80-248-4102-1. VALA, Roman a Irena DURDOVÁ. The level of motor abilities of applicants for the study of sports management. Journal of Physical Education and Sport. 2018, roč. 18, č. 2, s. 896-901.

Doporučená literatura:

DURDOVÁ, Irena. Vybrané kapitoly z managementu a marketingu sportu. Ostrava: VŠB-TUO, 2019. 98 s. ISBN 978-80-248-4165-6. DURDOVÁ, Irena. Tělesná výchova a sport vysokoškolské mládeže. Vysokoškolská telesná výchova a šport, pohybová aktivita a zdravý životný štýl (recenzovaný sborník vědeckých prací). Košice: Technická univerzita v Košicích, 2019. s. 39-45, ISBN 978-80-553-3306-9, ISBN CD 978-80563-2720-4. HORVÁTHOVÁ, Petra et al. Základy managementu. 2.vyd. SOET, vol. 5. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2017, 288 s. ISBN 879-80-248-4102-1. VALA, Roman a Irena DURDOVÁ. The level of motor abilities of applicants for the study of sports management. Journal of Physical Education and Sport. 2018, roč. 18, č. 2, s. 896-901.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Podmínkou pro udělení zápočtu studentovi je jeho individuální schopnost orientovat se v základní problematice studijního předmětu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Marketing,sportovní marketing,vymezení pojmů. 2. Marketingový mix ve sportu 3. Sportovní produkt 4. Služba jako sportovní produkt,rozšířený mark.mix 5. Marketingové koncepty ve sportu 6. Faktory ovlivňující současný rozvoj sportu 7. Zdroje příjmů ve sportu 8. Získávání dodatečných finančních zdrojů 9. Sportovní podnik jako obchodní společnost,výdělečná činnost sportovních klubů 10.Reklama a sponzoring-obecná kritéria 11.Sponzoring ve sportu 12.Sportovní reklama 13.Moderní formy sportovní reklamy,mediální reklama 14.Problematika reklamního partnerství,vztahy sponzor x sponzorovaný

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 35  18 2
        Zkouška Zkouška 65  33 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2014/2015 (B6208) Ekonomika a management (6208R101) Sportovní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R101) Sportovní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R101) Sportovní management (01) Sportovní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2012/2013 (B6208) Ekonomika a management (6208R101) Sportovní management (01) Sportovní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R101) Sportovní management (01) Sportovní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R101) Sportovní management (02) Sportovní management P čeština Uherské Hradiště 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.