115-3003/02 – Sportovní marketing (SPMKT)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 3 |
Garant předmětu | doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2013/2014 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Transformovat obecné základy marketingu na oblasti marketingu v TV a sportu
2.Seznámit studenty s nástroji marketingového mixu – aplikovat je na sportovní prostředí.
3.Definovat službu jako sportovní produkt.
4.Interpretovat možnosti získávání financí ve sportu.
5.Objasnit hlavní principy sportovní reklamy a sponzoringu ve sportu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je transformovat obecné základy marketingu na oblast sportu, věnovat se více marketingovým konceptům ve sportu (sponzoring ve sportu a sportovní reklama). Dále se zabývá předmět možnostmi získávání dodatečných finančních zdrojů, včetně výčtu některých možností podnikání ve sportu. Je provedena transformace jednotlivých nástrojů marketingového mixu (včetně marketingového mixu služeb) do sportovního prostředí. Důraz je kladen na hlavní problémy současného sportovního prostředí v ČR ve srovnání se státy EU.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Seminární práce, referát na zvolené téma.
E-learning
Další požadavky na studenta
Podmínkou pro udělení zápočtu studentovi je jeho individuální schopnost orientovat se v základní problematice studijního předmětu.
Orientuje se v problematice současného sportovního marketingu, je si vědom sociálně-ekonomického významu sportu pro společnost.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
- Marketing, sportovní marketing, vymezení pojmů, vývoj a současné tendence
- Marketingový mix ve sportu,4P
- Sportovní produkt, jeho cena, umístění na trhu, služba jako sportovní produkt, rozšířený marketingový mix-marketingový mix služeb
- Marketingové koncepty ve sportu, marketingová komunikace
- Faktory ovlivňující současný rozvoj sportu, sociálně-ekonomický význam sportu
- Možnosti získávání financí ve sportu, výčet jednotlivých skutečností včetně příkladů z praxe, vliv a význam osobnosti manažera na získávání financí
- Sport jako pole působnosti pro podnikatelskou činnost, typy podnikání ve sportu, příklady z praxe, neziskové organizace ve sportu a obchodní společnosti
- Sportovní podnik jako spolek a obchodní společnost, výdělečná činnost sportovních klubů, právní aspekty, legislativa, současné trendy
- Reklama a sponzoring-obecná kritéria, typy a druhy reklamy a sponzoringu, současné možnosti a trendy v ČR, Evropě a ve světě
- Sponzoring ve sportu, problematika, spolupráce se sponzorem, vyhledávání sponzorů, sponzorské balíčky, důvody vedoucí ekonomické subjekty ke sponzoringu ve sportu
- Sportovní reklama, typy a druhy (včetně reklamy mediální), nabídka reklamních služeb
- Problematika reklamního partnerství, vztahy sponzor x sponzorovaný z nejrůznějších hledisek – od společenského po ekonomické
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky