115-3007/02 – Komunikační dovednosti manažera ve sportu (KDMS)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Seznámit studenty se základními druhy mezilidské komunikace.
2. Specifikovat základní aspekty komunikace ve sportovním prostředí.
3. Objasnit problematiku komunikace uvnitř sportovního klubu a v oblasti PR.
4. Vyjasnit základní principy massmediální komunikace.
5. Analyzovat a interpretovat principy problémové komunikace.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače se základními druhy mezilidské
komunikace včetně komunikace skupinové a masmediální komunikace se zaměřením na komunikační prostředí ve sportu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Seminární práce, referát na zvolené téma.
E-learning
Další požadavky na studenta
Podmínkou pro udělení zápočtu studentovi je jeho individuální schopnost orientovat se v základní problematice studijního předmětu.
Je vybaven komunikačními dovednostmi včetně schopnosti komunikovat v cizím jazyce.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Předmět vychází
ze základních aspektů psychologie a sociologie
se zaměřením na verbální a nonverbální komunikaci,
skupinovou komunikaci, komunikaci před publikem (prezentace),
koučování v managementu, komunikaci s veřejností a
masmediální komunikaci. Předmět se snaží transformovat
danou problematiku do prostředí sportovních klubů a organizací,
upozorňuje na chyby v komunikaci a vliv správné komunikace
na řízení a vedení lidí.
1. Vymezení základních pojmů, druhy komunikace, osobnost člověka v komunikaci
2. Sociální vnímání, postoje, formální autorita, empatie, uznání, charizma manažera, poruchy v komunikaci
3. Verbální komunikace, styly
4. Nonverbální komunikace, formy
5. Komunikační prostředí ve sportu
6. Poslouchání a naslouchání, vyjednávání, přesvědčování ovlivňování, konflikty při komunikaci, komunikace ve sportu
7. Motivace a vedení lidí v praxi sportovního manažera, rozhovor, dialog, zpětná vazba
8. Prezentace a komunikování před publikem, organizace projevu ve sportovním prostředí
9. Koučování v managementu sportu, marketingová komunikace
10.Skupinová komunikace, druhy týmů a týmové role
11.Jednání sportovního manažera - přikazování, přesvědčování, kontrola, kritika, koordinování
12.Problémová komunikace-kritika, konflikty,diskriminace, rasismus atd.
13.Komunikace uvnitř sportovního klubu, s veřejností-sponzoři, fanoušci, diváci
14.Masmediální komunikace
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky