115-95958/01 – Strategický management (STRMG)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Definovat základní pojmy oblasti strategického řízení.
2. Přijmout a používat principy strategického myšlení.
3. Stanovit poslání organizace, formulovat poselství, vize, cíle a filozofii organizace.
4. Aplikovat metody strategické analýzy a používat je k identifikaci a hodnocení vnějšího a vnitřního prostředí organizace.
5. Identifikovat konkurenční výhodu organizace.
6. Předvídat budoucí vývoj podnikatelského prostředí.
7. Formulovat paralelní strategické alternativy.
8. Zhodnotit navržené strategie a vybrat optimální.
9. Navrhnout a zpracovat plán implementace zvolené strategie.
10. Posoudit rizika a dopady realizace strategie a hodnotit výsledky strategické kontroly.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Anotace
Předmět je zaměřen na pochopení problematiky strategického řízení a tvorbu strategických přístupů. S pomocí případových studií, jež vycházejí z podnikové praxe, jsou aplikovány metody strategické analýzy a vyhodnocují stav a trendy vývoje externího i interního prostředí organizace. Pozornost je věnována problematice implementace strategie s jejími dopady na podnikovou strukturu a kulturu, současným manažerským trendům, protikrizovým opatřením a metodám rozložení rizik. Tyto poznatky představují základ pro pochopení obsahu různých typologií strategií a principů strategického rozhodování. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni promýšlet jednotlivé části implementace strategie, posuzovat její rizika a nastavit systém strategické kontroly.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Basic knowledge of management.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní tendence současného vývoje společnosti a principy strategického myšlení, prvky strategického záměru, typologie strategií.
2. Metody interní a externí strategické analýzy, smíšené metody a jejich aplikace na případových studiích.
3. Riziko ve strategickém managementu, implementace strategie.
4. Vybrané metody (Balanced Scorecard, tableau de bord, Performance Prism, Navigator)
5. Propojení strategického a krizového managementu.
6. Specifické formy strategické spolupráce v globálním prostředí.
7. Současné trendy ve strategickém managementu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích