115-95958/01 – Strategický management (STRMG)
Garantující katedra | Katedra managementu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | 2023/2024 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Osvojit si a využívat principy strategického myšlení.
2. Aplikovat metody strategické analýzy a jejich prostřednictvím popsat a vyhodnotit externí a interní prostředí organizace.
3. Predikovat budoucí vývoj podnikatelského prostředí.
4. Zhodnotit navržené strategie, rozhodnout o optimální strategii.
5. Posoudit rizika a efekty implementace strategie, vyhodnotit výsledky strategické kontroly.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Anotace
Předmět je zaměřen na pochopení problematiky strategického řízení a tvorbu strategických přístupů. S pomocí případových studií, jež vycházejí z podnikové praxe, jsou aplikovány metody strategické analýzy a vyhodnocují stav a trendy vývoje externího i interního prostředí organizace. Pozornost je věnována problematice implementace strategie s jejími dopady na podnikovou strukturu a kulturu, současným manažerským trendům, protikrizovým opatřením a metodám rozložení rizik. Tyto poznatky představují základ pro pochopení obsahu různých typologií strategií a principů strategického rozhodování. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni promýšlet jednotlivé části implementace strategie, posuzovat její rizika a nastavit systém strategické kontroly.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
projekt, diskuse na přednáškách, konzultace
E-learning
využito dle aktuální situace, LMS, MSTeams
Další požadavky na studenta
pokročilé znalosti managementu a ekonomiky
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Význam, postavení a základní pojmy strategického managementu.
2. Metody prognózování, význam prognóz, základní vývojové tendence současnosti
3. Principy strategického řízení, modely procesu tvorby strategií.
4. Poslání podniku, podnikové cíle, vize, filosofie podniku.
5. Analýza vnějšího prostředí.
6. Analýza vnitřního prostředí.
7. Finanční analýza a finanční plánování v rámci podnikové strategie.
8. Způsob výběru typu strategií (postup, metody).
9. Implementace strategií - jednotlivé kroky.
10. Funkční strategie.
11. Riziko a krize v podmínkách strategie firmy.
12. Současné manažerské přístupy jako součást strategického řízení.
13. Inovační proces a inovační strategie.
14. Strategie multinacionálních a transnacionálních firem v podmínkách postupující globalizace.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.