116-0012/02 – Marketing služeb (MarSlu)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity6
Garant předmětuIng. Jana Ostrožná, Ph.D.Garant verze předmětuFiktivní Uživatel
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1990/1991Rok zrušení2009/2010
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiamagisterské
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je rozvinout poznatky z oblasti marketingu ve specifických podmínkách organizací služeb. Po absolvování předmětu student bude schopen: Charakterizovat trh služeb, jeho specifika. Uvést rozdíly mezi prodejem hmotného zboží a službami. Sestavit komplexní nabídku služeb organizace včetně balíčků služeb. Rozhodnout o využití nástrojů rozšířeného marketingového mixu v organizaci služeb. Modifikovat proces marektingového řízení pro organizace služeb.

Vyučovací metody

Anotace

Předmět je zaměřen na specifika trhu služeb, proces marketingového řízení a využití marketingových nástrojů v organizacích služeb. Předmět vychází ze srovnání využití nástrojů, metod a postupů v marketingu služeb a marketingu spotřebního zboží. Důraz je kladen na vysvětlení rozšířeného marketingového mixu a jeho využití v organizacích služeb v teoretické i praktické rovině.

Povinná literatura:

Janečková, L. a Vaštíková, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing , 2001. 157 s. ISBN 80-7169-996-0. Kotler, Ph.: Marketing Management. Přel. Dolandský, V. 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2 Payne, A. Marketing služeb. Přel. Dobešová, V., 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X

Doporučená literatura:

Hannagan, T.J. Marketing pro neziskový sektor. Přel. Novotná, J. 1. vydání. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7 Heskett, J.L., Sasser, W.E., Hart,Jr. Ch.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Přel. Lukačovičová, I. Praha: Victoria Publishing, 1994. 273 s. ISBN 80-85605-36-8 Janečková L. a Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8. Meffert, H. Marketing – Management. Praha: Grada Publishing, 1996. 551 s. ISBN 80-7169-329-4 Morrison, A.M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Přel. Slámová, D., 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1995. 523 s. ISBN 80- 85605-90-2 Světlík, J. Marketing školy. Zlín: Ekka, 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Kód předmětuZkratkaNázevPovinnost
116-0030 . Marketing Doporučená
116-0300 MG Marketing Doporučená
116-0400 MG Marketing Doporučená

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (145) 51 3
        Zkouška Zkouška 100  0 3
        Zápočet Zápočet 45  0 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2001/2002 (M6208) Ekonomika a management (6208T037) Management (02) Management P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2000/2001 (M6208) Ekonomika a management (6208T037) Management (02) Management P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.