116-0015/01 – Marketing Management (MarRiz)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 5 |
Subject guarantor | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. | Subject version guarantor | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 5 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 1999/2000 | Year of cancellation | 2009/2010 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
1. To set up the situation analysis.
2. To classify the kinds of market measurement.
3. To develop the profitability and productivity analysis.
4. To categorize the types of marketing strategies.
5. To design the programs of marketing mix.
Teaching methods
Summary
It is aimed at developing further student’s knowledge in the field of
marketing methods and techniques specifically used in the management of medium size and large-scale firms. Further to the knowledge acquired in course of
Foundations of Marketing, Marketing Research and Business Marketing, course
students should reach such knowledge and skills so that they would be able to
carry out market analyses and, consequently, develop both strategic and
operative plans of marketing.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Obsah marketingového řízení
Základní kroky marketingového řízení. Manažerské role marketera. Specifika
marketingové práce.
2. Vnitřní analýza
Vnitřní analýza. Přehled marketingové efektivnosti. Analýza ABC. Portfolio
analýzy. Analýza SWOT. Přehled marketingové efektivnosti. Charakteristiky
marketingového auditu.
3. Analýza trhu
Definice základních pojmů. Proces analýzy trhu. Definice relevantního trhu.
Analýza primární poptávky. Analýza selektivní poptávky. Definice tržních
segmentů. Identifikace potenciálních cílových trhů.
4. Měření trhu
Měření tržních indikátorů. Základní indikátory trhu. Základní typy prognóz.
Základní prognostické metody.
5. Analýza zákazníka
Model kupního chování. Rozhodovací proces. Typ rozhodovací situace. Ukazatele
chování zákazníka. Měření spokojenosti zákazníků.
6. Analýza konkurence
Proces analýzy konkurence. Struktura konkurenčního pole. Úrovně konkurence.
Přímá a nepřímá konkurence. Perceptuální mapy. Popis vztahů s konkurenty.
Identifikace zdrojů konkurenční výhody. Konkurenční audit.
7. Analýza maloobchodu
Typy maloobchodních jednotek. Analýza maloobchodu z pohledu výrobce -
kvantitativní analýza, kvalitativní analýza. Konkurenční analýza maloobchodu.
Analýza z pohledu maloobchodníka.
8. Analýza ziskovosti a marketingové produktivity
Analýza ziskovosti. Měření ziskovosti výrobku. Procentuální variabilní krycí
příspěvek. Celkový krycí příspěvek. Tvorba marketingového rozpočtu. Přímý
přístup. Nepřímý přístup. Analýza produktivity.
9. Marketingové strategie
Ofenzivní strategické marketingové plány. Strategie tržní penetrace. Strategie
vstupu na nové trhy. Defenzivní strategické marketingové plány. Bránit tržní
podíl. Budování věrnosti zákazníků.
10. Výrobkové programy
Vývoj nového výrobku. Rozhodování o výrobkových řadách, o značce výrobku a o
balení výrobku.
11. Cenové programy
Typy cenových programů. Penetrační oceňování. Paritní oceňování. Prémiové
oceňování. Cenové programy pro substituty. Cenové programy pro doplňkové
výrobky. Cenové elementy jiných marketingových programů.
12. Komunikační programy
Reklamní cíle - význam, obsah. Tvorba reklamního rozpočtu. Fáze tvorby
reklamního rozpočtu. Cíle podpory prodeje. Rozpočet programu podpory prodeje.
Typy tržní reakce na podporu prodeje.
13. Organizace marketingových činností
Základní pojmy organizačního procesu. Úkoly managementu. Vývoj postavení
marketingu v organizaci. Typy organizačních struktur. Řízení interních vztahů.
Řízení externích vztahů.
14. Tvorba marketingového plánu
Tvorba marketingového plánu. Obsah marketingového plánu. Kontrola
marketingového plánu. Modifikace plánu.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.