116-0024/01 – Marketing Mix ()
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 8 |
Subject guarantor | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Subject version guarantor | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 1999/2000 | Year of cancellation | 2009/2010 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Teaching methods
Summary
The content of this subject is aimed to the problems of marketing mix in
marketing management of firms, history and theoretical models of marketing mix
on the different types of markets. Fundamental part of content is devoted
problems of product, price, distribution and communication policy, respect its
classic and progressive component. The necessity of marketing mix elements
coordination and its relation to goals, strategies and target groups of firm
is emphasized.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Additional study materials
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Úvod do marketingového mixu.
* Historie marketingového mixu, definice, modely marketingového mixu, zásady
tvorby marketingového mixu pro marketéra.
2. Marketingové pojetí výrobku.
* Výrobkové koncepce, výrobkové analýzy, výrobkový mix, výrobkové strategie.
3. Komplexní přístup k vývoji nových výrobků.
* Typy a kategorie nových výrobků, faktory neúspěchu vývoje nových výrobků,
příčiny ztrátovosti, organizace vývoje nových výrobků.
4. Proces vývoje nových výrobků.
* Vyhledávání nápadů, třídění nápadů, vývoj a testování koncepce, vývoj
marketingové strategie, obchodní analýzy, vývoj výrobku a testování výrobku,
testování trhu, komercionalizace.
5. Cyklus tržní životnosti výrobku.
* Modely cyklu tržní životnosti, fáze cyklu tržní životnosti, proces adaptace
spotřebitele, životní cyklus poptávky, poptávky technologie, výrobkových forem
a značky.
6. Marketingové strategie v jednotlivých fázích cyklu tržní životnosti.
* Marketingové strategie v etapě zavádění, v etapě růstu, zralosti a poklesu,
kritika teorie cyklu tržní životnosti, trendy v životních cyklech výrobků.
7. Cena a cenová politika.
* Definice, legislativa, specifika ceny v marketingovém mixu, cenový mix,
vztah
ceny a typu tržní struktury, vymezení cenové politiky firmy.
8. Proces stanovení ceny v marketingově řízené firmě.
* Fáze procesu stanovení ceny, cíle cenové politiky firmy, strategie cenové
politiky firmy, analýza nákladů, nabídky a poptávky, stanovení prvotní výše
ceny.
9. Nákladové metody tvorby cen.
* Přístup náklady plus, kalkulace úplných nákladů, metody úplných kalkulací,
metody neúplných kalkulací.
10. Tržní metody tvorby cen.
* Přehled a rozdělení metod, vztah cenového výzkumu a tržních metod tvorby
cen,
metody orientované na konkurenci, metody orientované na zákazníka.
11. Přizpůsobení ceny podmínkám trhu.
* Operativní tvorba cen, řešení dopravného v ceně, cenové slevy a srážky,
propagační a diskriminační tvorba cen, oceňování výrobkového mixu.
12. Marketingová komunikace.
* Pojetí marketingové komunikace, marketingový komunikační mix, problematika
marketingové komunikace na českém trhu, modely marketingové komunikace.
13. Strategie marketingové komunikace.
* Druhy a proces tvorby komunikační strategie, situační analýza, cíle
marketingové komunikace, rozpočet, komunikační mix a jeho koordinace s jinými
nástroji marketingu.
14. Reklama.
* Funkce, vlastnosti, druhy, reklamní plánování, orgány pro reklamu, etické
kodexy, reklamní praxe.
15. Podpora prodeje, Public Relations.
* Definice a zaměření podpory prodeje, cílové skupiny, základní nástroje
podpory prodeje, plánování podpory prodeje, funkce a cíle Public Relations.
16. Přímý marketing, osobní prodej.
* Podstata a nástroje přímého marketingu, informační databáze pro přímý
marketing, pozice osobního prodeje v komunikačním mixu, principy osobního
prodeje, vytváření prodejních týmů.
17. Distribuce jako místní faktor marketingu.
* Proces distribuce, teorie distribučních kanálů, role prostředníků a
zprostředkovatelů, typy distribuční struktury.
18. Rozhodování o distribuci.
* Oblasti strategického rozhodování o distribuci, cíle distribuce, distribuční
strategie, postup projektování struktury distribučního kanálu.
19. Fyzická distribuce.
* Fyzická distribuce a distribuční logistika, cíle, činnosti a náklady fyzické
distribuce, parametry logistických distribučních služeb.
20. Distribuční systémy.
* Definice a podstata, přehled, vertikální distribuční systémy, horizontální
distribuční systémy, lokalizace nákupních center.
21. Distribuční analýza.
* Numerická distribuce, indikátor velikosti, vážená distribuce, podíl na
prodeji, podíl na tržbách, tržní podíl.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.