116-0043/01 – Obchodní podnikání (ObchPo)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. | Garant verze předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 5 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1999/2000 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem je poznat současné podmínky obchodního podnikání a aplikovat studiem získané znalosti na oblast ekonomiky a marketingového řízení obchodní firmy.
Vyučovací metody
Anotace
Předmět je vyučován formou cvičení. Zaměření cvičení je ovlivněno skutečností, že obchod představuje specifický soubor činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah provozu obchodní firmy, vč. jejího ekonomického řízení. Předmět se soustřeďuje na rozšíření poznatků využitelných pro praxi managementu s důrazem na aplikaci vybraných marketingových postupů nezbytných pro manažerská rozhodování různého typu a dále pak na ekonomické řízení firmy malé a střední velikosti. Při výuce předmětu formou cvičení koncipovaných jako relativně samostatné celky budou využity propočty a případové studie z praxe obchodních firem.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Vychází ze skutečnosti, že současný obchod jako předmět činnosti nabývá
nebývalého významu a zároveň představuje jistým způsobem specifický soubor
činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah
fungování obchodní firmy, vč. jejího řízení a managerského rozhodování. Je
zaměřen na rozšíření poznatků využitelných pro praxi obchodního managementu s
důrazem na ekonomické výsledky řízení firmy malé a střední velikosti. Při
výuce
budou využity propočty a případové studie z praxe obchodních firem.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.