116-0044/01 – Marketing Concept of Product (.)

Gurantor departmentDepartment of Marketing and BusinessCredits3
Subject guarantordoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.Subject version guarantordoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Study levelundergraduate or graduateRequirementCompulsory
Year3Semestersummer
Study languageCzech
Year of introduction1999/2000Year of cancellation2008/2009
Intended for the facultiesEKFIntended for study typesMaster
Extent of instruction for forms of study
Form of studyWay of compl.Extent
Full-time Credit and Examination 1+1

Subject aims expressed by acquired skills and competences

.

Teaching methods

Summary

Předmět svým pojetím spadá do oblasti produkt managementu, jeho náplň je zaměřena zejména na atributy výrobku a jejich testování. Je akcentován marketingový pohled na výrobek. V rámci přednášek jsou studenti seznámeni s problematikou kvality výrobku, jeho obalu, značky, designu a image, rovněž získají přehled o metodách a technikách výrobkového testu a jejich vhodnosti pro optimalizaci výrobku a jeho atributů z pohledu spotřebitele. Pozornost je věnována také legislativní úpravě dané problematiky. Cvičení tématicky navazují na přednášky. Jednotlivé oblasti jsou formou interaktivní výuky procvičovány na konkrétních problémových situacích, důraz je kladen na týmovou práci a kreativitu studentů.

Compulsory literature:

Recommended literature:

Way of continuous check of knowledge in the course of semester

E-learning

Other requirements

Prerequisities

Subject has no prerequisities.

Co-requisities

Subject has no co-requisities.

Subject syllabus:

1. Pojetí výrobku v marketingu. - Přístupy k výrobku v marketingu. - Funkce, vlastnosti a atributy výrobku. - Atributy výrobku a jejich klasifikace. 2. Kvalita výrobku. - Definování pojmů kvalita a jakost. - Kvalita z pohledu spotřebitele. - Faktory ovlivňující vnímání kvality výrobku. - Monitorování spokojenosti a loajality zákazníků. - Marketingové testování kvalitativních charakteristik výrobku. - Význam testování výrobků. - Proces testování výrobků. - Klasifikace výrobkových testů a jejich charakteristika. 3. Obal výrobku. - Typologie obalů z pohledu marketingu. - Funkce, vlastnosti a atributy obalu. - Tvorba obalu. - Testování obalu. 4. Značka. - Definice značky, atributy značky, hranice mezi značkou a názvem výrobku. - Funkce značky. - Druhy značek. - Tvorba a testování značky. - Strategické řízení značky. 5. Design výrobku. - Definování pojmu, význam designu, současné tendence designu. - Charakteristické rysy dobrého designu. - Tvorba designu. - Design a marketing. - Design a výrobkové strategie. - Přínosy dobrého designu. 6. Image. - Definování pojmu. - Základní druhy image a vazby mezi nimi. - Tvorba image výrobku. - Analýza image. 7. Analýza atributů výrobku. - Typologie atributů dle Crawforda. - Analýza atributů - význam. - Metody a techniky analýzy atributů. 8. Legislativní úprava problematiky. - Vymezení právních předpisů souvisejících s problematikou výrobku a jeho atributů. - Požadavky na jakost výrobků. Certifikace a schvalování výrobků. - Povinnosti související s balením a značením výrobků. - Ochranné známky.

Conditions for subject completion

Full-time form (validity from: 2000/2001 Summer semester, validity until: 2003/2004 Summer semester)
Task nameType of taskMax. number of points
(act. for subtasks)
Min. number of pointsMax. počet pokusů
Exercises evaluation and Examination Credit and Examination 100 (100) 51 3
        Examination Examination 55  0 3
        Exercises evaluation Credit 45  0 3
Mandatory attendence participation:

Show history

Conditions for subject completion and attendance at the exercises within ISP:

Show history

Occurrence in study plans

Academic yearProgrammeBranch/spec.Spec.ZaměřeníFormStudy language Tut. centreYearWSType of duty
2003/2004 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 3 Compulsory study plan
2002/2003 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 3 Compulsory study plan
2001/2002 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 3 Compulsory study plan
2000/2001 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 3 Compulsory study plan

Occurrence in special blocks

Block nameAcademic yearForm of studyStudy language YearWSType of blockBlock owner

Assessment of instruction

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.