116-0050/01 – Marketingové pojetí výrobku a komunikace (MPVK)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 4 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1999/2000 | Rok zrušení | 2006/2007 |
Určeno pro fakulty | | Určeno pro typy studia | |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Předmět navazuje na předměty Marketing a Marketingový výzkum. Jeho cílem je rozvinout a prohloubit znalosti studentů týkající se problematiky výrobku a marketingové komunikace na spotřebním trhu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své znalosti v praktických podmínkách při rozhodování o konkrétním výrobku a jeho atributech a o reálných problémech marketingové komunikace v souvislosti s daným výrobkem.
Vyučovací metody
Přednášky
Semináře
Anotace
Předmět je zaměřen na problematiku výrobku a marketingové komunikace na spotřebním trhu. Obsahová náplň předmětu reflektuje současnou situaci na daném trhu, která vede k nutnosti uplatňovat nové strategie jak v oblasti řízení výrobku, tak pokud jde o řízení marketingové komunikace. Do výuky jsou implementovány aktuální poznatky a trendy týkající se konkrétních atributů výrobku (kvality, obalu, značky, designu) i prvků marketingového komunikačního mixu (reklamy, podpory prodeje, public relations, osobního prodeje, přímého marketingu).
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
1. Kozel, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 280 s.
ISBN 80-247-0966-X.
2. Nenadál, J. a kol. Měření v systémech managementu jakosti. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. 310 s.
ISBN 80-7261-054-6.
3. Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 1996. 238 s.
ISBN 80-7169-299-9.
4. Přibová, M. a kol. Strategické řízení značky: brand management. 1. vyd. Praha: EKOPRESS, 2000. 147 s.
ISBN 80-86119-27-0.
5. Přibová, M. a kol. Strategické řízení značky: případové studie. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003. 250 s.
ISBN 80-86419-38-X.
6. Schultz, D.E. Moderní reklama – umění zaujmout. Praha: GRADA Publ., 1995.
ISBN 80-7169-062-7.
7. Smith, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. 518 s.
ISBN 80-7226-252-1.
8. Tellis, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: GRADA Publ., 2000. 620 s.
ISBN 80-7169-997-7.
9. Tomek, G., Vávrová, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha:GRADA Publishing, 2001. 352 s.
ISBN 80-247-0053-0.
10. Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. 228 s.
ISBN 80-247-9067-X.
11. Vysekalová, J. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: GRADA Publ., 2003. 284 s.
ISBN 80-247-0393-9.
12. Zbořil, K. Marketingový výzkum: metodologie a aplikace. 2. vyd. Praha: VŠE, Podnikohospodářská fakulta, 2003. 171 s.
ISBN 80-245-0615-7.
13. VELČOVSKÁ, Šárka. Marketing Concept of Product. Studijní opory v rámci projektu „Rozvoj jazykových kompetencí pracovníků VŠB-TU Ostrava: InterDV“, klíčová aktivita KA 03 3/2014-2/2017. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2012. 123 p.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku výrobku a marketingové komunikace na
spotřebním trhu. Obsahová náplň předmětu reflektuje současnou situaci na daném
trhu, která vede k nutnosti uplatňovat nové strategie jak v oblasti řízení
výrobku, tak pokud jde o řízení marketingové komunikace. Do výuky jsou
implementovány aktuální poznatky a trendy týkající se konkrétních atributů
výrobku (kvality, obalu, značky, designu) i prvků marketingového komunikačního
mixu (reklamy, podpory prodeje, Public Relations, osobního prodeje, přímého
marketingu).
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.