116-0050/01 – Marketing Concept of Product and Communication (MPVK)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 4 |
Subject guarantor | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Subject version guarantor | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 4 | Semester | summer |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 1999/2000 | Year of cancellation | 2006/2007 |
Intended for the faculties | | Intended for study types | |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
The subject is focused on the product and marketing communication problems on the consumer market. The content of this subject reflects actual market situation which requires the new marketing strategies using in product management and communication management. The actual knowledge and trends concerning the concrete product attributes (quality, package, brand, and design) and to the marketing communication mix elements (advertising, sales promotion, public relations, personal selling, and direct marketing) are implemented.
Teaching methods
Lectures
Seminars
Summary
The subject is focused on the product and marketing communication problems on the consumer market. The content of this subject reflects actual market situation which requires the new marketing strategies using in product management and communication management. The actual knowledge and trends concerning the concrete product attributes (quality, package, brand, and design) and to the marketing communication mix elements (advertising, sales promotion, public relations, personal selling, and direct marketing) are implemented.
Compulsory literature:
Recommended literature:
1. Kozel, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 280 s.
ISBN 80-247-0966-X.
2. Nenadál, J. a kol. Měření v systémech managementu jakosti. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. 310 s.
ISBN 80-7261-054-6.
3. Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 1996. 238 s.
ISBN 80-7169-299-9.
4. Přibová, M. a kol. Strategické řízení značky: brand management. 1. vyd. Praha: EKOPRESS, 2000. 147 s.
ISBN 80-86119-27-0.
5. Přibová, M. a kol. Strategické řízení značky: případové studie. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003. 250 s.
ISBN 80-86419-38-X.
6. Schultz, D.E. Moderní reklama – umění zaujmout. Praha: GRADA Publ., 1995.
ISBN 80-7169-062-7.
7. Smith, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. 518 s.
ISBN 80-7226-252-1.
8. Tellis, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: GRADA Publ., 2000. 620 s.
ISBN 80-7169-997-7.
9. Tomek, G., Vávrová, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha:GRADA Publishing, 2001. 352 s.
ISBN 80-247-0053-0.
10. Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. 228 s.
ISBN 80-247-9067-X.
11. Vysekalová, J. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: GRADA Publ., 2003. 284 s.
ISBN 80-247-0393-9.
12. Zbořil, K. Marketingový výzkum: metodologie a aplikace. 2. vyd. Praha: VŠE, Podnikohospodářská fakulta, 2003. 171 s.
ISBN 80-245-0615-7.
14. VELČOVSKÁ, Šárka. Marketing Concept of Product. Studijní opory v rámci projektu „Rozvoj jazykových kompetencí pracovníků VŠB-TU Ostrava: InterDV“, klíčová aktivita KA 03 3/2014-2/2017. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2012. 123 p.
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Předmět je zaměřen na problematiku výrobku a marketingové komunikace na
spotřebním trhu. Obsahová náplň předmětu reflektuje současnou situaci na daném
trhu, která vede k nutnosti uplatňovat nové strategie jak v oblasti řízení
výrobku, tak pokud jde o řízení marketingové komunikace. Do výuky jsou
implementovány aktuální poznatky a trendy týkající se konkrétních atributů
výrobku (kvality, obalu, značky, designu) i prvků marketingového komunikačního
mixu (reklamy, podpory prodeje, Public Relations, osobního prodeje, přímého
marketingu).
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.