116-0118/01 – E-marketing (EM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Martina Steinová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Martina Steinová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 4 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2001/2002 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je začlenění globální informační sítě (internetu) do aktivit marketingu a obchodu, vymezení vlivu internetu na jednotlivé prvky marketingového mixu a na změny v chování zákazníků a podniku samotného, vysvětleny budou základní podmínky elektronického obchodování. Předmět poskytne pohled na využitelnost elektronického marketingu v českých podmínkách.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
V rámci předmětu e-marketing budou vysvětleny základní charakteristiky dané
problematiky, vymezen vliv Internetu na jednotlivé prvky marketingového mixu a
na změny v chování zákazníků a dodavatelů, prezentovány budou základní podmínky
elektronického obchodování. Předmět poskytne pohled na využitelnost Internetu v
marketingu a obchodu v českých podmínkách.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod - vymezení problematiky, základní pojmy, změna podmínek, srovnání
rozdílů mezi klasickým a elektronickým marketingem.
2. Internet - globální informační síť, struktura uživatelů a její význam pro
uplatňování internetu v podniku, legislativní omezení, technické a ekonomické
možnosti a omezení.
3. Etapy začleňování Internetu do podnikových aktivit, změny v podniku
související se začleněním Internetu do podnikových aktivit.
4. Práce s internetem - vyhledávání informací při zpracování analýz
makroprostředí a konkrétního trhu, využití pro podporu rozhodování ve všech
aspektech podnikání.
5. Využití internetu pro marketingový výzkum - výhody a nevýhody využití
internetu pro marketingový výzkum, možnosti a omezení, srovnání s klasickými
metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v
prostředí internetu.
6. Vliv internetu na změny v marketingovém mixu - základní charakteristiky a
specifika, strategii a taktiky.
7. Internet v marketingové komunikaci - e-mail jako nástroj marketingové
komunikace. WWW jako nástroj marketingové komunikace.
8. Podniková prezentace na WWW - základní principy. Tvorba WWW stránek.
9. Služby na internetu - charakter a povaha služeb poskytovaných elektronicky,
specifika, možnosti a omezení.
10. Segmentace na internetu - přístupy k provádění segmentace v elektronickém
prostředí, segmenty versus komunity, cílený marketing.
11. Zákazníci - vliv na změny v chování zákazníků, změny v predispozicích
zákazníků, kupní proces, technické vybavení a počítačová gramotnost zákazníků.
CRM - řízení vztahů se zákazníky.
12. Elektronické obchody - typy, elektronických obchodů, modely, struktura
nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.
13. Elektronické obchodování - základní principy elektronického obchodování na
průmyslových i spotřebních trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a
obchodu při realizaci elektronického obchodu, změny procesů probíhajících
uvnitř firem v souvislosti s rozvojem elektronického obchodu.
14. Nákup v elektronickém obchodě - praktická ukázka, možnosti, omezení.
Platební podmínky - formy a preference platebních operací, možnosti a omezení.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.