116-0118/01 – E-marketing (EM)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 4 |
Subject guarantor | Ing. Martina Steinová, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Martina Steinová, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 4 | Semester | summer |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2001/2002 | Year of cancellation | 2009/2010 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Cílem předmětu je začlenění globální informační sítě (internetu) do aktivit marketingu a obchodu, vymezení vlivu internetu na jednotlivé prvky marketingového mixu a na změny v chování zákazníků a podniku samotného, vysvětleny budou základní podmínky elektronického obchodování. Předmět poskytne pohled na využitelnost elektronického marketingu v českých podmínkách.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Project work
Summary
Inter-subject E-marketing are explained fundamental characteristics this
problems, is defined the influence of Internet to individual elements of
marketing mix and to changes in behaviour of customers and suppliers and are
presented fundamental conditions of electronic commerce. The subject offers
the view to exploitation Internet in marketing and business in Czech
conditions.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Úvod - vymezení problematiky, základní pojmy, změna podmínek, srovnání
rozdílů mezi klasickým a elektronickým marketingem.
2. Internet - globální informační síť, struktura uživatelů a její význam pro
uplatňování internetu v podniku, legislativní omezení, technické a ekonomické
možnosti a omezení.
3. Etapy začleňování Internetu do podnikových aktivit, změny v podniku
související se začleněním Internetu do podnikových aktivit.
4. Práce s internetem - vyhledávání informací při zpracování analýz
makroprostředí a konkrétního trhu, využití pro podporu rozhodování ve všech
aspektech podnikání.
5. Využití internetu pro marketingový výzkum - výhody a nevýhody využití
internetu pro marketingový výzkum, možnosti a omezení, srovnání s klasickými
metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v
prostředí internetu.
6. Vliv internetu na změny v marketingovém mixu - základní charakteristiky a
specifika, strategii a taktiky.
7. Internet v marketingové komunikaci - e-mail jako nástroj marketingové
komunikace. WWW jako nástroj marketingové komunikace.
8. Podniková prezentace na WWW - základní principy. Tvorba WWW stránek.
9. Služby na internetu - charakter a povaha služeb poskytovaných elektronicky,
specifika, možnosti a omezení.
10. Segmentace na internetu - přístupy k provádění segmentace v elektronickém
prostředí, segmenty versus komunity, cílený marketing.
11. Zákazníci - vliv na změny v chování zákazníků, změny v predispozicích
zákazníků, kupní proces, technické vybavení a počítačová gramotnost zákazníků.
CRM - řízení vztahů se zákazníky.
12. Elektronické obchody - typy, elektronických obchodů, modely, struktura
nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.
13. Elektronické obchodování - základní principy elektronického obchodování na
průmyslových i spotřebních trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a
obchodu při realizaci elektronického obchodu, změny procesů probíhajících
uvnitř firem v souvislosti s rozvojem elektronického obchodu.
14. Nákup v elektronickém obchodě - praktická ukázka, možnosti, omezení.
Platební podmínky - formy a preference platebních operací, možnosti a omezení.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.