116-0118/01 – E-marketing (EM)

Gurantor departmentDepartment of Marketing and BusinessCredits4
Subject guarantorIng. Martina Steinová, Ph.D.Subject version guarantorIng. Martina Steinová, Ph.D.
Study levelundergraduate or graduateRequirementCompulsory
Year4Semestersummer
Study languageCzech
Year of introduction2001/2002Year of cancellation2009/2010
Intended for the facultiesEKFIntended for study typesMaster
Extent of instruction for forms of study
Form of studyWay of compl.Extent
Full-time Credit and Examination 2+0

Subject aims expressed by acquired skills and competences

Cílem předmětu je začlenění globální informační sítě (internetu) do aktivit marketingu a obchodu, vymezení vlivu internetu na jednotlivé prvky marketingového mixu a na změny v chování zákazníků a podniku samotného, vysvětleny budou základní podmínky elektronického obchodování. Předmět poskytne pohled na využitelnost elektronického marketingu v českých podmínkách.

Teaching methods

Lectures
Tutorials
Project work

Summary

Inter-subject E-marketing are explained fundamental characteristics this problems, is defined the influence of Internet to individual elements of marketing mix and to changes in behaviour of customers and suppliers and are presented fundamental conditions of electronic commerce. The subject offers the view to exploitation Internet in marketing and business in Czech conditions.

Compulsory literature:

Gates, B. Byznys rychlostí myšlenky – Jak uspět v digitálním věku. Přel. P. Koubský. 1. vydání. Praha: Management Press, 1999. 354 s. ISBN 80-85943-97-2 Hlavenka, J Dělejte byznys na Internetu.1. vydání. Praha: Computer Press,1999. 205 s. ISBN 80-7226-182-7 Hlavenka, J Internetový marketing. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2001.157 s. ISBN 80-7226-498-2 Kotler, P. Marketing Management. Přel. V. Dolanský. 2. opravené a doplněné vydání. Praha: Victoria Publishing, 1995. 789 s. ISBN 80-85605-08-02 Kotler, P. Marketing podle Kotlera – Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Přel. P. Medek. 1. vydání. Praha, Management Press, 2000. 258 str. ISBN 80-7261-010-4 Matthew J. Kiernan. Inovuj nebo nepřežiješ. Přel. H. Škapová. 1. vydání. Management Pres Praha 1998. 254 s. ISBN 80-85943-56-5 Meffert, H. Marketing & Management. Přel. G. Tomek. 1. vydání. Praha: Grada, 1996. 551 s. ISBN 80-7169-329-4 Schultz, Don E. Moderní reklama – umění zaujmout. Přel. R. Špaček. 1. vydání. Praha, Grada Publishing, 1995. 668 str. ISBN 80-7169-062-7 Stuchlík, P. a kol. Marketing na Internetu. 1. vydání. Praha: Grada 2000. 247 s. ISBN 80-7169-957-8 Stuchlík, P. a kol.: Marketing a reklama na internetu. 1. vydání. Praha, Grada Publishing 1998. 198 str. ISBN 80-7169-630-7 ZELENY, M. The Iebm Handbook of Information Technology in Business. Intl. Thomson Business Pr., 1999. ISBN 1861523084 Steinová, M., Hluchníková, M., Přádka, M. E-marketing II. 1. vydání. VŠB-TU Ostrava: 2003. 110 s. ISBN 80-248-0351-8 Steinová, M., Kozel, R., Přádka, M. E-marketing I. 1. vydání. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2003. 78 s. ISBN 80-248-0350-X

Recommended literature:

Way of continuous check of knowledge in the course of semester

E-learning

Other requirements

Prerequisities

Subject has no prerequisities.

Co-requisities

Subject has no co-requisities.

Subject syllabus:

1. Úvod - vymezení problematiky, základní pojmy, změna podmínek, srovnání rozdílů mezi klasickým a elektronickým marketingem. 2. Internet - globální informační síť, struktura uživatelů a její význam pro uplatňování internetu v podniku, legislativní omezení, technické a ekonomické možnosti a omezení. 3. Etapy začleňování Internetu do podnikových aktivit, změny v podniku související se začleněním Internetu do podnikových aktivit. 4. Práce s internetem - vyhledávání informací při zpracování analýz makroprostředí a konkrétního trhu, využití pro podporu rozhodování ve všech aspektech podnikání. 5. Využití internetu pro marketingový výzkum - výhody a nevýhody využití internetu pro marketingový výzkum, možnosti a omezení, srovnání s klasickými metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v prostředí internetu. 6. Vliv internetu na změny v marketingovém mixu - základní charakteristiky a specifika, strategii a taktiky. 7. Internet v marketingové komunikaci - e-mail jako nástroj marketingové komunikace. WWW jako nástroj marketingové komunikace. 8. Podniková prezentace na WWW - základní principy. Tvorba WWW stránek. 9. Služby na internetu - charakter a povaha služeb poskytovaných elektronicky, specifika, možnosti a omezení. 10. Segmentace na internetu - přístupy k provádění segmentace v elektronickém prostředí, segmenty versus komunity, cílený marketing. 11. Zákazníci - vliv na změny v chování zákazníků, změny v predispozicích zákazníků, kupní proces, technické vybavení a počítačová gramotnost zákazníků. CRM - řízení vztahů se zákazníky. 12. Elektronické obchody - typy, elektronických obchodů, modely, struktura nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi. 13. Elektronické obchodování - základní principy elektronického obchodování na průmyslových i spotřebních trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a obchodu při realizaci elektronického obchodu, změny procesů probíhajících uvnitř firem v souvislosti s rozvojem elektronického obchodu. 14. Nákup v elektronickém obchodě - praktická ukázka, možnosti, omezení. Platební podmínky - formy a preference platebních operací, možnosti a omezení.

Conditions for subject completion

Full-time form (validity from: 1960/1961 Summer semester)
Task nameType of taskMax. number of points
(act. for subtasks)
Min. number of pointsMax. počet pokusů
Exercises evaluation and Examination Credit and Examination 100 (145) 51 3
        Examination Examination 100  0 3
        Exercises evaluation Credit 45  0 3
Mandatory attendence participation:

Show history

Conditions for subject completion and attendance at the exercises within ISP:

Show history

Occurrence in study plans

Academic yearProgrammeBranch/spec.Spec.ZaměřeníFormStudy language Tut. centreYearWSType of duty
2004/2005 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 4 Compulsory study plan
2003/2004 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 4 Compulsory study plan
2002/2003 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 4 Compulsory study plan
2001/2002 (M6208) Business and Management (6208T062) Marketing and Business (01) Marketing and Business P Czech Ostrava 4 Compulsory study plan

Occurrence in special blocks

Block nameAcademic yearForm of studyStudy language YearWSType of blockBlock owner

Assessment of instruction

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.