116-0303/01 – Services Marketing (MS)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 2 |
Subject guarantor | Ing. Pavlína Kozáková, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Jana Ostrožná, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | 1 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2004/2005 | Year of cancellation | 2011/2012 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Bachelor |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
After finishing the subject student be able:
- To characterize the services market, its specifics.
- To identificate the differences between targible goods sale and services sale.
- To compile full services offer of company including the package of services.
- To make a decision on the using of expanded marketing mix tools in services company.
- To modify the marketing management process in the services industry.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Project work
Other activities
Summary
The subject is focused on a characterization of service market,
marketing management and marketing tools in service organisations. The
aplication of marketing brings a differences to the elements of services
marketing. The main part of subject is aimed on marketing mix concept use in
the service industry.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Additional study materials
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Je nezbytné absolvování předmětu Marketing.
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Charakteristika trhu služeb. Povaha služeb, jejich vymezení.
Klasifikace služeb. Vlastnosti služeb. Vnímání služeb spotřebitelem. Vývoj a
význam služeb.2. Podstata marketingu služeb a jeho specifika.
Marketingový přístup ke službám. Nedostatky v uplatňování marketingového
myšlení. Etapy hledání vlastního marketingu.3. Proces marketingového řízení
ve
službách. Prvky marketingové koncepce ve službách. Interní, externí a
interaktivní marketing.4. Marketingový mix ve službách. Charakteristika
marketingového mixu, jeho specifika. Charakteristika jednotlivých nástrojů a
jejich vzájemného působení.5. Produkt – služba. Pojetí produktu z hlediska
čtyř úrovní. Package ve službách. Životní cyklus služeb. Sortiment organizace
služeb.6. Cenová tvorba v sektoru služeb. Vliv charakteristiky služeb na
tvorbu cen. Faktory ovlivňující ceny ve službách. Cenové strategie, metody
tvorby cen. Taktika tvorby cen.7. Distribuce služeb. Formy prodeje
služeb. Faktory ovlivňující distribuční strategii ve službách. Umístění
služeb.8. Marketingová komunikace ve službách. Rozdíly v marketingové
komunikaci na trhu služeb. Cíle marketingové komunikace ve službách.
Jednotlivé
nástroje marketingové komunikace z hlediska využití ve službách.9. Lidský
faktor ve službách. Klasifikace zaměstnanců ve službách. Zvyšování kvality
zaměstnanců. Systémy kontroly práce firmy. Vztah k zákazníkům.10.
Materiální prostředí. Periferní a základní prostředí. Překonání
aspektu
nehmotnosti služby. Řízení prostředí. Vytváření vhodné atmosféry služeb.11.
Procesy ve službách. Provozní management, charakteristika jeho funkce,
obtíže provozního managementu. Klasifikace systému služeb z hlediska procesu
poskytované služby. Sladění nabídky a poptávky po službách.12. Kvalita ve
službách, produktivita služeb, předpoklady dalšího rozvoje služeb. Vztah
kvality a kvantity služeb. Kritéria hodnocení kvality, ISO normy. Předpoklady
růstu produktivity služeb. Priority marketingu služeb.13. Marketing
cestovního ruchu. Specifika cestovního ruchu. Klasifikace cestovního ruchu.
Možnosti využití marketingu v cestovním ruchu.14. Marketing neziskových
organizací. Charakteristika neziskových organizací. Využití marketingu v
neziskovém sektoru, jeho specifika
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.