116-0309/01 – Marketingové aplikace (MAP)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Petr Baránek, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2008/2009 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Identifikovat možnosti aplikací marketingu v různých oborech/oblastech.
2. Pochopit rozdílné využití nástrojů marketingového mixu.
3. Nasadit správné marketingové nástroje.
4. Používat marketingové plánování pro marketingové aplikace.
5. Aplikovat nástroje marketingového mixu v praxi.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aplikacemi marketingu, které se netýkají přímo klasického spotřebního trhu. Předmět se primárně koncentruje na vymezení odlišností týkajících se marketingu služeb a business marketingu. Cílem je rovněž zvládnutí použití relevantních nástrojů marketingového mixu, jejichž nasazení je v každé specifické aplikaci odlišné.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Marketingové aplikace. Role marketingu v globální ekonomice.
Posuzování možností a příležitostí v měnícím se marketingovém prostředí.
Rozhodování podpořená marketingovými informacemi.
2. Politický marketing. Specifika politického marketingu. Vnímání
marketingu jako nástroje podpory strategií politických stran. Politický e -
marketing.
3. Marketing služeb. Charakteristika marketingu služeb. Klasifikace
služeb. Charakter služeb a jejich tržní důsledky. Vývoj marketingu služeb a
současné trendy.
4. Marketingové řízení služeb v praxi. Řízení obchodu se službami.
Využití konceptu marketingového mixu služeb na průmyslových trzích. Rozdíly v
obsahu marketingových nástrojů ve službách.
5. Marketing neziskových organizací. Charakteristika trhu neziskových
organizací. Klasifikace neziskových institucí. Využití neziskových organizací.
Aplikace marketingu neziskových organizacích, hlavní rozdíly mezi
marketingovou koncepcí a nástroji. Veřejná sdružení (budování image a jména,
veřejná prezentace).
6. Marketing finančních institucí. Marketing finančních služeb.
Charakteristika trhu s finančními službami. Současný vývoj finančních služeb a
jejich klasifikace. Pozice klienta. Bankovní produkty. Pojišťovací
společnosti, produkty a marketing právnických společností.
7. Marketing cestovního ruchu. Charakteristika trhu cestovního ruchu.
Charakteristika služeb v cestovním ruchu. Aplikace marketingu v prostředí
cestovního ruchu. Pojetí marketingového mixu v cestovním průmyslu.
8. Customer Relationship Management. CRM jako základní síla mezi téměř
všemi obchodními rozhodnutími. Integrace CRM do firemního marketingu. Význam a
perspektivy CRM. Pojetí, strategie a nástroje CRM. Marketingové řízení vztahů,
zákaznická hodnota, hodnota vztahu, získávání zákazníků. Náklady spojené se
ztrátou zákazníka.
9. E-commerce. Integrovaný E-commerce. Zpravodajství. Analýza rozvoje
vlivu E-commerce na marketingové myšlení a marketingové jednání. Úspěchy a
ztráty firem, které využívají domény .com v nové ekonomice. Současné výsledky
E-commerce v obchodování..
10. E-marketing. E-marketing jako podřízená součást E-commerce. Základní
charakteristiky E-marketingu. Definice vlivu internetu na jednotlivé prvky
marketingového mixu a na změny v chování zákazníků a dodavatel. Přehled
využití internetu v marketingu a obchodu v českých podmínkách.
11. Marketing regionů. Odlišnosti a specifika regionálního marketingu.
Srovnání regionální vs. městský marketing.
12. Marketingové prostředí města a obce. Marketing ve veřejné správě. New
Public Management. Private Public Partnership. Městský marketing. Marketingový
plán municipality.
13. Marketing sportu. Role a rámec sportovních událostí. Tvorba,
plánování, logistické zabezpečení a kontrola sportovních událostí. Poskytování
ubytování během velkých sportovních akcí. Marketing sportovních akcí.
Financování sportovních akcí.
14. Zelený marketing a ekodesign. Zapracování požadavků ochrany životního
prostředí do nových výrobků. Využití ekologických vlastností výrobků v
marketingové komunikaci.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.