116-0309/03 – Marketingové aplikace (MAP)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Petr Baránek, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník2Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2011/2012
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BAR33 Ing. Petr Baránek, Ph.D.
KRB005 Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.
KOB0029 Ing. Pavel Kobe
KOZ99 doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Identifikovat možnosti aplikací marketingu v různých oborech/oblastech. 2. Pochopit rozdílné využití nástrojů marketingového mixu. 3. Nasadit správné marketingové nástroje. 4. Používat marketingové plánování pro marketingové aplikace. 5. Aplikovat nástroje marketingového mixu v praxi.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aplikacemi marketingu, které se netýkají přímo klasického spotřebního trhu. Předmět se primárně koncentruje na vymezení odlišností týkajících se marketingu služeb a business marketingu. Cílem je rovněž zvládnutí použití relevantních nástrojů marketingového mixu, jejichž nasazení je v každé specifické aplikaci odlišné.

Povinná literatura:

KOTLER, P. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5. KRÁLOVÁ, L. Vybrané marketingové aplikace. Plzeň: Západočeská univerzita, 2014, 81 s. ISBN: 978-80-261-0459-9. VÁVRA, O. Praktické marketingové aplikace. Praha: Oeconomica, 2007. 195 s. ISBN 978-80-245-1307-2.

Doporučená literatura:

CRANE, F. Marketing for Entrepreneurs: Concepts and Applications for New Ventures. London: SAGE Publications, 2013. ISBN 978-1-4522-3004-4. JOBBER, D. ELLIS-CHADWICK, F. Principles and Practice of Marketing. 18th ed. London: McGraw Hill, 2016. 960 p. ISBN: 9780077174149 McCARTHY, J. PERREAULT, W. D. Applications In Basic Marketing. London: McGraw Hill, 2011. ISBN 0075610299.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Marketing služeb. 2. Marketingové řízení služeb v praxi. 3. Politický marketing. 4. Marketing vzdělávacích institucí. 5. Marketing neziskových organizací. 6. Marketing měst, obcí a regionů. 7. Marketing ve finančním sektoru . 8. Marketing pojišťovacích institucí. 9. E-business. 10. Marketing cestovního ruchu. 11. Marketing kulturních a sportovních akcí. 12. Marketing v poště. 13. Aktuální trendy v marketingu (Green marketing).

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet Zápočet 85 (85) 0
        Písemka Písemka 40  20
        Projekt Projekt 45  25
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R011) Ekonomika a právo v podnikání P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (00) Finance P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku