116-0309/03 – Marketingové aplikace (MAP)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Petr Baránek, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník2Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2011/2012
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BAR33 Ing. Petr Baránek, Ph.D.
KRB005 Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.
KOB0029 Ing. Pavel Kobe
KOZ99 doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Identifikovat možnosti aplikací marketingu v různých oborech/oblastech. 2. Pochopit rozdílné využití nástrojů marketingového mixu. 3. Nasadit správné marketingové nástroje. 4. Používat marketingové plánování pro marketingové aplikace. 5. Aplikovat nástroje marketingového mixu v praxi.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aplikacemi marketingu, které se netýkají přímo klasického spotřebního trhu. Předmět se primárně koncentruje na vymezení odlišností týkajících se marketingu služeb a business marketingu. Cílem je rovněž zvládnutí použití relevantních nástrojů marketingového mixu, jejichž nasazení je v každé specifické aplikaci odlišné.

Povinná literatura:

HAUNEROVÁ, K., V. KHELEROVÁ a Z. ŠIMONOVSKÁ. Fashion management. Praha: Grada, 2019. 191 s. ISBN 978-80-271-2113-7. KRECHOVSKÁ, M., P. HEJDUKOVÁ a D. HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada, 2018. 208 s. ISBN 978-80-247-3075-2. RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníka. Praha: Grada, 2017. 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.

Doporučená literatura:

LEES-MARSHMENT, J., B. CONLEY, E. ELDER, R. PETTITT, V. RAYNAULD and A. TURCOTTE. Political Marketing: Principles and Applications. 3rd ed. London: Taylor&Francis, 2019. 266 p. ISBN 978-0-8153-5320-1. MESRŠMÍD, Jaroslav. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Professional Publishing, 2016. 262 s. ISBN 978-80-7431-158-1. PÁSKOVÁ, Martina a Josef ZELENKA. Společensky odpovědný cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2018. 190 s. ISBN 978-80-85970-91-3.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Marketing služeb. 2. Marketingové řízení služeb v praxi. 3. Politický marketing. 4. Marketing vzdělávacích institucí. 5. Marketing neziskových organizací. 6. Marketing měst, obcí a regionů. 7. Marketing ve finančním sektoru . 8. Marketing pojišťovacích institucí. 9. E-business. 10. Marketing cestovního ruchu. 11. Marketing kulturních a sportovních akcí. 12. Marketing v poště. 13. Aktuální trendy v marketingu (Green marketing).

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85 (85) 0 3
        Písemka Písemka 40  20
        Projekt Projekt 45  25
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R011) Ekonomika a právo v podnikání P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (00) Finance P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2011/2012 letní