116-0309/05 – Marketingové aplikace (MAP)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2013/2014 | Rok zrušení | 2021/2022 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Identifikovat možnosti aplikací marketingu v různých oborech/oblastech.
2. Pochopit rozdílné využití nástrojů marketingového mixu.
3. Nasadit správné marketingové nástroje.
4. Používat marketingové plánování pro marketingové aplikace.
5. Aplikovat nástroje marketingového mixu v praxi.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aplikacemi marketingu, které se netýkají přímo klasického spotřebního trhu. Předmět se primárně koncentruje na vymezení odlišností týkajících se marketingu služeb a business marketingu. Cílem je rovněž zvládnutí použití relevantních nástrojů marketingového mixu, jejichž nasazení je v každé specifické aplikaci odlišné.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Vypracování a prezentace tří projektů a úspěšné absolvování zápočtového testu.
E-learning
Další požadavky na studenta
Název úlohy Typ úlohy Max. počet bodů
(akt. za podúlohy) Min. počet bodů
Zápočet Zápočet (85)
Projekt Projekt 45 25
Písemka Písemka 40 20
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Marketing služeb. Vlastnosti služeb. Marketingové nástroje využívané v sektoru služeb.
2. Marketing cestovního ruchu. Specifický přístup k marketingu cestovního ruchu. Trendy na trhu cestovního ruchu.
3. Marketing ve finančním sektoru. Marketingové řízení banky. Bankovní marketingový mix.
4. Marketing v pojišťovnictví. Specifika a nasazení marketingových nástrojů na pojišťovacím trhu.
5. Marketing vzdělávacích institucí. Hlavní trhy vzdělávacích institucí. Marketingové nástroje ve vzdělávání.
6. Marketing měst a regionů. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Subtypy teritoriálního marketingu.
7. Marketing neziskových organizací. Základy fungování a marketingové řízení v neziskových organizacích.
8. Marketing sportovních akcí. Marketingový mix ve sportu.
9. Marketing kulturních akcí. Marketingový mix v kultuře.
10. Politický marketing. Specifika politického marketingu. Typy politických kampaní. Výzkumy volebních preferencí.
11. Business marketing I. Typy B2B poptávky. Typy B2B zákazníků. Typy produktů na B2B trhu.
12. Business marketing II. Nákup na business trhu. Rozhodovací jednotka. Marketingový mix na B2B trhu.
13. Marketing ve stavebnictví. Struktura stavebního trhu. Role zákazníka ve stavebním marketingu.
14. Zelený marketing a Ecodesign. Zásady a typy strategií Ecodesignu. Marketingový mix zeleného marketingu.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky