116-0309/06 – Marketingové aplikace (MAP)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.Garant verze předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
HLU40 Ing. Miluše Hluchníková, CSc.
NAV121 Ing. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
VEL21 doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Identifikovat možnosti aplikací marketingu v různých oborech/oblastech. 2. Pochopit rozdílné využití nástrojů marketingového mixu. 3. Nasadit správné marketingové nástroje. 4. Používat marketingové plánování pro marketingové aplikace. 5. Aplikovat nástroje marketingového mixu v praxi.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aplikacemi marketingu, které se netýkají přímo klasického spotřebního trhu. Předmět se primárně koncentruje na vymezení odlišností týkajících se marketingu služeb a business marketingu. Cílem je rovněž zvládnutí použití relevantních nástrojů marketingového mixu, jejichž nasazení je v každé specifické aplikaci odlišné.

Povinná literatura:

HAUNEROVÁ, K., V. KHELEROVÁ a Z. ŠIMONOVSKÁ. Fashion management. Praha: Grada, 2019. 191 s. ISBN 978-80-271-2113-7. KRECHOVSKÁ, M., P. HEJDUKOVÁ a D. HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada, 2018. 208 s. ISBN 978-80-247-3075-2. RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníka. Praha: Grada, 2017. 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.

Doporučená literatura:

LEES-MARSHMENT, J., B. CONLEY, E. ELDER, R. PETTITT, V. RAYNAULD and A. TURCOTTE. Political Marketing: Principles and Applications. 3rd ed. London: Taylor&Francis, 2019. 266 p. ISBN 978-0-8153-5320-1. MESRŠMÍD, Jaroslav. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Professional Publishing, 2016. 262 s. ISBN 978-80-7431-158-1. PÁSKOVÁ, Martina a Josef ZELENKA. Společensky odpovědný cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2018. 190 s. ISBN 978-80-85970-91-3.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Vypracování a prezentace tří projektů a úspěšné absolvování zápočtového testu.

E-learning

Další požadavky na studenta

Seminární práce (projekty) a zápočtový test.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Marketing služeb I. (úvod, specifika trhu služeb) 2. Marketing služeb II. (marketingový mix ve službách) 3. Marketing v neziskových organizacích 4. Marketing v kultuře 5. Fashion marketing 6. Marketing cestovního ruchu 7. Politický marketing I. (specifika chování voličů, volební strategie) 8. Politický marketing II. (volební kampaň, volební průzkumy) 9. Teritoriální marketing 10. Marketing vzdělávacích organizací 11. Marketing ve finančním sektoru 12. Marketing ve zdravotnictví 13. Marketing ve sportu 14. Business marketing

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr, platnost do: 2021/2022 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100 (100) 51 3
        Zápočtový test Písemka 50  26
        Seminární práce Semestrální projekt 50  25
Rozsah povinné účasti: 50 % cvičení

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: o získání min. 25 bodů za vypracování dvou seminárních prací (max. 50 bodů) o získání min. 26 bodů za zápočtový test (max. 50 bodů) o účast na cvičeních je nepovinná

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Šumperk 2 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Šumperk 2 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Šumperk 2 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 zimní
2020/2021 zimní