116-0310/03 – Obchodní podnikání (OP)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. | Garant verze předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2012/2013 | Rok zrušení | 2013/2014 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Poznat a charakterizovat podnikatelské prostředí v odvětví obchodu.
2. Rozpoznat a vyhodnotit příležitosti pro obchodního podnikání.
2. Identifikovat a zdůvodnit konkurenceschopnost různých podnikatelských variant.
3. Sestavit varianty řešení komplexu otázek souvisejících se vznikem a provozem obchodních podniků.
5. Poznat s posoudit možné alternativní varianty budoucího podnikatelského úspěchu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Terénní práce
Anotace
Cílem kurzu je poznat současné podmínky obchodního podnikání a jejich využití pro dosažení podnikatelského úspěchu. Je zaměřen na podnikatelský proces a s ním spojené rozhodovací úlohy řešené při zakládání a následném fungování obchodního podniku. Důraz je kladen na úspěšné formy podnikání v oblasti obchodu, vč. možných směrů jejich rozvoje. Záměrem je rozšíření a prohloubení poznatků využitelných pro podnikatelskou praxi subjektů podnikajících v obchodě.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Zpracování seminární práce, její obhájení a složení zápočtového testu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Podnikání, podnikatelské prostředí, organizace a instituce se vztahem k obchodnímu podnikání.
2.Typologie podnikatelských subjektů v obchodním podnikání.
3.Podnikatelský proces a jeho struktura, osobnost a role podnikatele v podnikatelském procesu a v různých typech podniků.
4.Nalezení podnikatelských příležitostí a jejich hodnocení.
5.Podnikatelský plán, typy, struktura. Konkretizace na podmínky obchodního podniku.
6.Založení a vznik obchodního podniku, základní činnosti a postupy, zakaladtelský rozpočet.
7.Fáze rozvoje obchodních podniků, jejich obsah a specifika.
8.Franchising – úspěšný koncept pro obchodní podnikání.
9.Rodinné podnikání – možnosti jeho rozvoje.
10.Družstevní forma podnikání v obchodě.
11.Problematika daní a pojištění v obchodním podnikání.
12.Optimalizační propočty, analýzy na podporu podnikatelských rozhodování.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky