116-0316/01 – Marketing Mix (.)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 5 |
Subject guarantor | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Subject version guarantor | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 1 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 1999/2000 | Year of cancellation | 2009/2010 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
.
Teaching methods
Summary
The content of this subject is aimed to the problems of marketing mix in
marketing management of firms, history and theoretical models of marketing mix
on the different types of markets. Fundamental part of content is devoted
problems of product, price, distribution and communication policy, respect its
classic and progressive component. The necessity of marketing mix elements
coordination and its relation to goals, strategies and target groups of firm
is emphasized.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
. Úvod do marketingového mixu – historie marketingového mixu, definice, modely
marketingového mixu, zásady tvorby marketingového mixu pro
marketéra.2.
Marketingové pojetí výrobku – výrobkové koncepce, výrobkové analýzy, výrobkový
mix, výrobkové strategie.3. Komplexní přístup k vývoji nových výrobků –
typy a kategorie nových výrobků, faktory neúspěchu vývoje nových výrobků,
příčiny ztrátovosti, organizace vývoje nových výrobků.4. Proces vývoje nových
výrobků – vyhledávání nápadů, třídění nápadů, vývoj a testování koncepce,
vývoj marketingové strategie, obchodní analýzy, vývoj výrobku a testování
výrobku, testování trhu, komercionalizace.5. Cyklus tržní životnosti
výrobku – modely cyklu tržní životnosti, fáze cyklu tržní životnosti, proces
adaptace spotřebitele, životní cyklus poptávky, poptávky technologie,
výrobkových forem a značky.6. Marketingové strategie v jednotlivých fázích
cyklu tržní životnosti – marketingové strategie v etapě zavádění, v etapě
růstu, zralosti a poklesu, kritika teorie cyklu tržní životnosti, trendy v
životních cyklech výrobků.7. Cena a cenová politika – definice,
legislativa, specifika ceny v marketingovém mixu, cenový mix, vztah ceny a
typu tržní struktury, vymezení cenové politiky firmy.8. Proces stanovení ceny
v
marketingově řízené firmě – fáze procesu stanovení ceny, cíle cenové
politiky firmy, strategie cenové politiky firmy, analýza nákladů, nabídky
a
poptávky, stanovení prvotní výše ceny.9. Nákladové metody tvorby cen – přístup
náklady plus, kalkulace úplných nákladů, metody úplných kalkulací, metody
neúplných kalkulací.10. Tržní metody tvorby cen – přehled a rozdělení metod,
vztah cenového výzkumu a tržních metod tvorby cen, metody orientované
na
konkurenci, metody orientované na zákazníka.11. Přizpůsobení ceny podmínkám
trhu – operativní tvorba cen, řešení dopravného v ceně, cenové slevy a
srážky, propagační a diskriminační tvorba cen, oceňování výrobkového mixu.12.
Marketingová komunikace – pojetí marketingové komunikace, marketingový
komunikační mix, problematika marketingové komunikace na českém trhu,
modely marketingové komunikace.13. Strategie marketingové komunikace – druhy a
proces tvorby komunikační strategie, situační analýza, cíle
marketingové
komunikace, rozpočet, komunikační mix a jeho koordinace s jinými nástroji
marketingu.14. Reklama – funkce, vlastnosti, druhy, reklamní plánování, orgány
pro reklamu, etické kodexy, reklamní praxe.15. Podpora prodeje, Public
Relations – definice a zaměření podpory prodeje, cílové skupiny,
základní
nástroje podpory prodeje, plánování podpory prodeje, funkce a cíle Public
Relations.16. Přímý marketing, osobní prodej – podstata a nástroje přímého
marketingu, informační databáze pro přímý marketing, pozice osobního
prodeje v komunikačním mixu, principy osobního prodeje, vytváření
prodejních týmů.17. Distribuce jako místní faktor marketingu – proces
distribuce, teorie distribučních kanálů, role prostředníků a
zprostředkovatelů, typy distribuční struktury.18. Rozhodování o distribuci –
oblasti strategického rozhodování o distribuci, cíle distribuce, distribuční
Fyzická distribuce – fyzická distribuce a distribuční logistika, cíle,
činnosti
a náklady fyzické distribuce, parametry logistických distribučních
služeb. 20. Distribuční systémy – definice a podstata, přehled, vertikální
distribuční systémy, horizontální distribuční systémy, lokalizace
nákupních center.21. Distribuční analýza - numerická distribuce, indikátor
velikosti, vážená distribuce, podíl na prodeji, podíl na tržbách, tržní
podíl.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.