116-0316/01 – Marketingový mix (.)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1999/2000 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
.
Vyučovací metody
Anotace
Cílem předmětu je prohloubit znalosti základů marketingu po linii jeho
základních čtyř nástrojů. Jedná se o poznatky marketingové teorie i praxe z
oblasti politiky produktu, ceny, distribuce a marketingové komunikace.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
. Úvod do marketingového mixu – historie marketingového mixu, definice, modely
marketingového mixu, zásady tvorby marketingového mixu pro
marketéra.2.
Marketingové pojetí výrobku – výrobkové koncepce, výrobkové analýzy, výrobkový
mix, výrobkové strategie.3. Komplexní přístup k vývoji nových výrobků –
typy a kategorie nových výrobků, faktory neúspěchu vývoje nových výrobků,
příčiny ztrátovosti, organizace vývoje nových výrobků.4. Proces vývoje nových
výrobků – vyhledávání nápadů, třídění nápadů, vývoj a testování koncepce,
vývoj marketingové strategie, obchodní analýzy, vývoj výrobku a testování
výrobku, testování trhu, komercionalizace.5. Cyklus tržní životnosti
výrobku – modely cyklu tržní životnosti, fáze cyklu tržní životnosti, proces
adaptace spotřebitele, životní cyklus poptávky, poptávky technologie,
výrobkových forem a značky.6. Marketingové strategie v jednotlivých fázích
cyklu tržní životnosti – marketingové strategie v etapě zavádění, v etapě
růstu, zralosti a poklesu, kritika teorie cyklu tržní životnosti, trendy v
životních cyklech výrobků.7. Cena a cenová politika – definice,
legislativa, specifika ceny v marketingovém mixu, cenový mix, vztah ceny a
typu tržní struktury, vymezení cenové politiky firmy.8. Proces stanovení ceny
v
marketingově řízené firmě – fáze procesu stanovení ceny, cíle cenové
politiky firmy, strategie cenové politiky firmy, analýza nákladů, nabídky
a
poptávky, stanovení prvotní výše ceny.9. Nákladové metody tvorby cen – přístup
náklady plus, kalkulace úplných nákladů, metody úplných kalkulací, metody
neúplných kalkulací.10. Tržní metody tvorby cen – přehled a rozdělení metod,
vztah cenového výzkumu a tržních metod tvorby cen, metody orientované
na
konkurenci, metody orientované na zákazníka.11. Přizpůsobení ceny podmínkám
trhu – operativní tvorba cen, řešení dopravného v ceně, cenové slevy a
srážky, propagační a diskriminační tvorba cen, oceňování výrobkového mixu.12.
Marketingová komunikace – pojetí marketingové komunikace, marketingový
komunikační mix, problematika marketingové komunikace na českém trhu,
modely marketingové komunikace.13. Strategie marketingové komunikace – druhy a
proces tvorby komunikační strategie, situační analýza, cíle
marketingové
komunikace, rozpočet, komunikační mix a jeho koordinace s jinými nástroji
marketingu.14. Reklama – funkce, vlastnosti, druhy, reklamní plánování, orgány
pro reklamu, etické kodexy, reklamní praxe.15. Podpora prodeje, Public
Relations – definice a zaměření podpory prodeje, cílové skupiny,
základní
nástroje podpory prodeje, plánování podpory prodeje, funkce a cíle Public
Relations.16. Přímý marketing, osobní prodej – podstata a nástroje přímého
marketingu, informační databáze pro přímý marketing, pozice osobního
prodeje v komunikačním mixu, principy osobního prodeje, vytváření
prodejních týmů.17. Distribuce jako místní faktor marketingu – proces
distribuce, teorie distribučních kanálů, role prostředníků a
zprostředkovatelů, typy distribuční struktury.18. Rozhodování o distribuci –
oblasti strategického rozhodování o distribuci, cíle distribuce, distribuční
Fyzická distribuce – fyzická distribuce a distribuční logistika, cíle,
činnosti
a náklady fyzické distribuce, parametry logistických distribučních
služeb. 20. Distribuční systémy – definice a podstata, přehled, vertikální
distribuční systémy, horizontální distribuční systémy, lokalizace
nákupních center.21. Distribuční analýza - numerická distribuce, indikátor
velikosti, vážená distribuce, podíl na prodeji, podíl na tržbách, tržní
podíl.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.