116-0319/01 – E-marketing (EM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Martina Steinová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je:
1. naučit studenty využívat elektronická média v marketingu;
2. vysvětlit zásady tvorby obsah na různá sociální média;
3. analyzovat dosah a konverze na sociálních médiích i webových stránkách;
4. tvořit a vyhodnocovat reklamy v PPC systémech;
5. tvořit a vyhodnocovat e-mailingové kampaně.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty využívat elektronická média v marketingu. Studentům je komplexně vysvětlen princip a zásady tvorby obsahu pro jednotlivá sociální média v organické i placené formě včetně vyhodnocení dosahu a úspěšnosti.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
V rámci cvičení studenti zpracovávají dílčí projekty, které vkládají do Moodlu, následně jsou projekty prezentovány na cvičeních a bodovány. V průběhu semestru jsou zařazeny kontrolní testy.
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod – vymezení problematiky, základní pojmy, změna podmínek, srovnání
rozdílů mezi klasickým a elektronickým marketingem.2. Internet – globální
informační síť, struktura uživatelů a její význam pro uplatňování internetu v
podniku, legislativní omezení, technické a ekonomické možnosti a omezení. 3.
Etapy začleňování Internetu do podnikových aktivit, změny v podniku
související se začleněním Internetu do podnikových aktivit.4. Práce s
internetem – vyhledávání informací při zpracování analýz makroprostředí a
konkrétního trhu, využití pro podporu rozhodování ve všech aspektech
podnikání.
5. Využití internetu pro marketingový výzkum - výhody a nevýhody využití
internetu pro marketingový výzkum, možnosti a omezení, srovnání s klasickými
metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v
prostředí internetu.6. Vliv internetu na změny v marketingovém mixu –
základní
charakteristiky a specifika, strategii a taktiky.7. Internet v
marketingové
komunikaci – e-mail jako nástroj marketingové komunikace. WWW jako nástroj
marketingové komunikace.8. Podniková prezentace na WWW – základní
principy. Tvorba WWW stránek.9. Služby na internetu – charakter a povaha
služeb
poskytovaných elektronicky, specifika, možnosti a omezení.10. Segmentace na
internetu – přístupy k provádění segmentace v elektronickém prostředí,
segmenty versus komunity, cílený marketing.11. Zákazníci - vliv na změny v
chování zákazníků, změny v predispozicích zákazníků, kupní proces, technické
vybavení a počítačová gramotnost zákazníků. CRM – řízení vztahů se
zákazníky.12.
Elektronické obchody – typy, elektronických obchodů, modely, struktura
nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.13. Elektronické obchodování -
základní principy elektronického obchodování na průmyslových i spotřebních
trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a obchodu při realizaci
elektronického obchodu, změny procesů probíhajících uvnitř firem v souvislosti
s rozvojem elektronického obchodu. 14. Nákup v elektronickém obchodě –
praktická ukázka, možnosti, omezení. Platební podmínky – formy a preference
platebních operací, možnosti a omezení.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky