116-0319/02 – E-marketing (EM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Martina Steinová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2011/2012 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské, navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je:
1. naučit studenty využívat elektronická média v marketingu;
2. vysvětlit zásady tvorby obsah na různá sociální média;
3. analyzovat dosah a konverze na sociálních médiích i webových stránkách;
4. tvořit a vyhodnocovat reklamy v PPC systémech;
5. tvořit a vyhodnocovat e-mailingové kampaně.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty využívat elektronická média v marketingu. Studentům je komplexně vysvětlen princip a zásady tvorby obsahu pro jednotlivá sociální média v organické i placené formě včetně vyhodnocení dosahu a úspěšnosti.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
V rámci cvičení studenti zpracovávají dílčí projekty, které vkládají do Moodlu, následně jsou projekty prezentovány na cvičeních a bodovány. V průběhu semestru jsou zařazeny kontrolní testy.
E-learning
Další požadavky na studenta
Student by měl absolvovat předměty Informatika A a Informatika B.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod – Co je to e-marketing? Pojmy e-marketing, e-business, e-commerce. Vymezení problematiky, služby elektronických médií. Internet – globální informační síť, struktura uživatelů, legislativní omezení, technické a ekonomické možnosti a omezení. Začleňování internetu do podnikových aktivit.
2. Využití elektronických médií pro marketingový výzkum – výhody a nevýhody využití, možnosti a omezení, srovnání s klasickými metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v elektronickém prostředí – elektronické dotazování, elektronické pozorování, experiment. Tvorba dotazníků a anket v elektronickém prostředí. Jejich zpracování a prezentace výsledků.
3. E-marketingová komunikace – charakteristiky elektronických médií pro marketingovou komunikaci. Podniková prezentace na www – základní principy. Obsah www stránek. Prezentace v dalších elektronických médiích.
4. Správa a hodnocení webů
5. E-marketing – reklama v prostředí elektronických médií. Strategie a taktiky. Cílení. Měření účinnosti. Marketing v PPC systémech.
6. Podpora prodeje v prostředí elektronických médií. Podpora směrem ke spotřebitelům. Podpora směrem k obchodním článkům. Přímý marketing v prostředí elektronických médií. Proces přímého marketingu na www stránkách Přímý marketing formou e-mailových zásilek. Přímý marketing prostřednictvím dalších elektronických médií.
7. Public Relations v prostředí elektronických médií. Vztahy s tiskem prostřednictvím www stránek, tiskové zprávy zasílané e-mailem. Využití ostatních elektronických médii pro PR aktivity. Publicita produktu. Podniková komunikace.
8. Virální marketing. Cíle, strategie a taktiky. Měření efektu.
9. E-business – pochopení základních procesů. Řízení obchodu elektronicky, řízení vztahů se zákazníky, řízení řetězce dodavatelů, plánování zdrojů.
10. E-commerce - elektronické obchodování – základní principy elektronického obchodování na průmyslových i spotřebních trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a obchodu při realizaci elektronického obchodu, změny procesů probíhajících uvnitř firem v souvislosti s rozvojem elektronického obchodu. typy elektronických obchodů, modely, struktura nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.
11. E-procurement – elektronická tržiště, jejich typy, základní pravidla a principy. Legislativní podpora. Proces dynamických aukcí. Řízeni e-procurement.
12. Marketing na sociálních médiích
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky