116-0319/03 – E-marketing (EM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Pavlína Kozáková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Pavlína Kozáková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
PAW031 Ing. Pavlína Kozáková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je: 1. naučit studenty využívat elektronická média v marketingu; 2. vysvětlit zásady tvorby obsah na různá sociální média; 3. analyzovat dosah a konverze na sociálních médiích i webových stránkách; 4. tvořit a vyhodnocovat reklamy v PPC systémech; 5. tvořit a vyhodnocovat e-mailingové kampaně.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty využívat elektronická média v marketingu. Studentům je komplexně vysvětlen princip a zásady tvorby obsahu pro jednotlivá sociální média v organické i placené formě včetně vyhodnocení dosahu a úspěšnosti. Část přednášek je zabezpečena odborníky z praxe.

Povinná literatura:

DIMOFTE, C. V., C. P. HAUGTVEDT and R. YALCH. Consumer Psychology in a Social Media World. New York: Routledge, 2016. 277 p. ISBN 978-0-7656-4693-4. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno: Computer Press, 2014. 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7. ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2014. 216 s. ISBN 978-80-87923-01-6.

Doporučená literatura:

KRUG, Steve. Don't Make me Think, Revisited: a Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. Berkeley: New Riders, 2014. 216 p. ISBN 978-0321965516. MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4. PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. Brno: Computer Press, 2014. 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Zápočet je udělen za plnění úkolů na cvičeních, kdy studenti vypracovávají úkoly k probírané látce (správa soc. médií, scénář virálního videa, práce v Google Analytics, scénář a realizace uživatelského testování, tvorba e-mailingové kampaně). Zkouška je písemná a sestává ze čtyř částí: ověření teoretických znalostí studenta a tří případových studií. Případové studie jsou zaměřeny na praktickou aplikaci jednotlivých probíraných okruhů (např. analytika webových stránek, SEO a SEM, sociální média, e-mailing).

E-learning

Další požadavky na studenta

Student by měl absolvovat předmět Informatika A a Informatika B.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do problematiky. Základy tvorby webů a měření návštěvnosti 2. Marketing na sociálních médiích. Základní charakteristika jednotlivých médií, možnosti placených kampaní na sítích, analytika na sociálních sítích, zásady pro tvorbu a uveřejňování obsahu. 3. Virální marketing. Cíle a proces tvorby virálního obsahu. Tvorba virálních videí. Další formy virálního obsahu. 4. Reklama na internetu. Komunikační mix pro internet, Lead Generation, umístění reklamy. Základní charakteristika způsobů platby za reklamu (PPC, CPI), výpočet míry konverze a vyhodnocení úspěšnosti reklam. 5. PPC reklama. Výhody a omezení, aukční principy v PPC, vyhledávácí a obsahová síť. Výběr vhodných klíčových slov, tvorba inzerátů. 6. Direct marketing a podpora prodeje v online prostředí. Charakteristika forem. Legislativní náležitosti. Podpora prodeje na B2C a B2B trzích. 7. Základy zbožových vyhledávačů. XML feedy. Náležitosti vyhledávačů Heuréka a Zboží.cz. Měření výsledků. 8. PR, copywriting, SEO. Práce s klíčovými slovy, tvorba obsahu pro webové stránky a sociální média. Zdroje návštěvnosti. 9. E-mailing. Zásady tvorby e-mailingových sdělení, nástroje pro e-mailing, A/B testování, zásada Call to Action. 10. Principy e-marketingu na B2B trzích.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2017/2018 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  15
        Zkouška Zkouška 70  36
Rozsah povinné účasti: Účast na přednáškách není povinná. Vypracováním úkolů na cvičeních student získává body nutné k získání zápočtu.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2019/2020 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2018/2019 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2017/2018 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2016/2017 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2015/2016 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2014/2015 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2012/2013 (N6208) Ekonomika a management (6208T011) Ekonomika a právo v podnikání P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku