116-0319/03 – E-marketing (EM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
SMU78 Ing. Pavel Smutný, Ph.D.
VAV0186 Ing. Adam Vávra
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je: 1. naučit studenty využívat elektronická média v marketingu; 2. vysvětlit zásady tvorby obsah na různá sociální média; 3. analyzovat dosah a konverze na sociálních médiích i webových stránkách; 4. tvořit a vyhodnocovat reklamy v PPC systémech; 5. tvořit a vyhodnocovat e-mailingové kampaně.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty využívat elektronická média v marketingu. Studentům je komplexně vysvětlen princip a zásady tvorby obsahu pro jednotlivá sociální média v organické i placené formě včetně vyhodnocení dosahu a úspěšnosti.

Povinná literatura:

DIMOFTE, C. V., C. P. HAUGTVEDT and R. YALCH. Consumer Psychology in a Social Media World. New York: Routledge, 2016. 277 p. ISBN 978-0-7656-4693-4. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0. ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.

Doporučená literatura:

BRUNEC, Jan. Google Analytics. Praha: Grada, 2017. 144 s. ISBN 978-80-271-0338-6. KRUG, Steve. Don't Make me Think, Revisited: a Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. Berkeley: New Riders, 2014. 216 p. ISBN 978-03-216-5729-9. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Zápočet je udělen za plnění úkolů na cvičeních, kdy studenti vypracovávají úkoly k probírané látce. Zkouška je písemná a sestává ze čtyř částí: ověření teoretických znalostí studenta a tří případových studií. Případové studie jsou zaměřeny na praktickou aplikaci jednotlivých probíraných okruhů.

LMS

E-learning

Studijní opory TpB: https://lms.vsb.cz/

Další požadavky na studenta

Student by měl absolvovat předmět Informatika A a Informatika B.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. E-marketing. Strategie inbound a outbound marketingu. 2. User eXperience, wireframe. 3. Optimalizace pro vyhledávače (SEO). 4. Systémy pro správu webového obsahu, e-shopů a zákazníků. 5. Mobilní aplikace v marketingu. 6. Sociální sítě. 7. Influencer marketing. 8. Reklama na webu. 9. Emailing. 10. Copywriting.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2017/2018 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  15
        Zkouška Zkouška 70  36 3
Rozsah povinné účasti: Účast na přednáškách je doporučená. Účast na cvičeních je povinná (absence na jednom cvičení bez omluvy, další musí být zdůvodněné/doložené lékařským potvrzením). Vypracováním úkolů na cvičeních student získává body nutné k získání zápočtu.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Účast na přednáškách je doporučená. Vypracováním úkolů ze cvičení student získává body nutné k získání zápočtu.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2018/2019 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2017/2018 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2016/2017 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2015/2016 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2014/2015 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2012/2013 (N6208) Ekonomika a management (6208T011) Ekonomika a právo v podnikání P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2022/2023 letní
2021/2022 letní
2020/2021 letní
2019/2020 letní
2018/2019 letní
2017/2018 letní
2016/2017 letní
2015/2016 letní
2014/2015 letní
2013/2014 letní
2012/2013 letní