116-0319/03 – E-marketing (EM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BAL045 Ing. Tomáš Balcar
KAR0198 Ing. Tereza Karhanová
PAW031 Ing. Pavlína Kozáková, Ph.D.
SMU78 Ing. Pavel Smutný, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je: 1. naučit studenty využívat elektronická média v marketingu; 2. vysvětlit zásady tvorby obsah na různá sociální média; 3. analyzovat dosah a konverze na sociálních médiích i webových stránkách; 4. tvořit a vyhodnocovat reklamy v PPC systémech; 5. tvořit a vyhodnocovat e-mailingové kampaně.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty využívat elektronická média v marketingu. Studentům je komplexně vysvětlen princip a zásady tvorby obsahu pro jednotlivá sociální média v organické i placené formě včetně vyhodnocení dosahu a úspěšnosti.

Povinná literatura:

BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2. ULVR, Matěj. 7 pilířů efektivního online marketingu. Otevřeno. Praha: Nakladatelství Klika, 2022. ISBN 978-80-7666-089-2.

Doporučená literatura:

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0. ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.

Další studijní materiály

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Zápočet je udělen za plnění úkolů na cvičeních, kdy studenti vypracovávají úkoly k probírané látce. Zkouška je písemná na ověření teoretických znalostí studenta.

LMS

E-learning

Studijní opory jsou dostupné v LMS systému na https://lms.vsb.cz/

Další požadavky na studenta

Student by měl absolvovat předmět Informatika.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. E-marketing. Strategie inbound a outbound marketingu. 2. User eXperience, wireframe. 3. Optimalizace pro vyhledávače (SEO). 4. Systémy pro správu webového obsahu, e-shopů a zákazníků. 5. Mobilní aplikace v marketingu. 6. Sociální sítě. 7. Influencer marketing. 8. Reklama na webu. 9. Emailing. 10. Copywriting.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2017/2018 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  15
        Zkouška Zkouška 70  36 3
Rozsah povinné účasti: Účast na přednáškách je vhodná vzhledem k navazujícím cvičením. Účast na cvičeních je povinná (absence na jednom cvičení bez omluvy, další musí být zdůvodněné/doložené lékařským potvrzením). Vypracováním úkolů na cvičeních student získává body nutné k získání zápočtu.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Účast na přednáškách je doporučená. Vypracováním úkolů ze cvičení student získává body nutné k získání zápočtu.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2025/2026 (B0412A050005) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2025/2026 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2025/2026 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2025/2026 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2025/2026 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2018/2019 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2017/2018 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2016/2017 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2015/2016 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2014/2015 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2012/2013 (N6208) Ekonomika a management (6208T011) Ekonomika a právo v podnikání P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (B6208) Ekonomika a management (6208R062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2024/2025 letní
2023/2024 letní
2022/2023 letní
2021/2022 letní
2020/2021 letní
2019/2020 letní
2018/2019 letní
2017/2018 letní
2016/2017 letní
2015/2016 letní
2014/2015 letní
2013/2014 letní
2012/2013 letní