116-0330/03 – Marketingová komunikace (MK)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé prvky marketingového komunikačního mixu.
2. Navrhnout optimální složení prvků marketingového komunikačního mixu pro výrobek na spotřebním trhu.
3. Sestavit plán marketingových komunikačních aktivit.
4. Prostřednictvím měření a testování zhodnotit účinnost marketingové komunikace.
5. Posoudit obsah marketingových komunikačních aktivit z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět řeší problematiku marketingové komunikace zejména na spotřebních trzích. Je zaměřen na zvládnutí teoretických pojmů ale i rozvíjení tvůrčích schopností a schopnosti prakticky zvládnout zadání reálných úkolů z oblasti plánování, řízení a hodnocení firemních marketingových komunikačních aktivit.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Individuální a týmové řešení případových studií, prezentace týmového semestrálního projektu, zápočtový test. Písemná zkouška.
E-learning
Další požadavky na studenta
Absolvování předmětu Psychologie.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Vývoj marketingové komunikace a podstata jejího fungování.
2. Integrovaná marketingová komunikace.
3. Cíle a cílové skupiny marketingové komunikace.
4. Reklama I. Tvorba komunikační kampaně.
5. Reklama II. Tvorba mediální kampaně.
6. Public relations a sponzoring.
7. Podpora prodeje.
8. Osobní prodej.
9. Přímý marketing.
10. Veletrhy a výstavy.
11. Současné trendy v marketingové komunikaci.
12. Plánování marketingové komunikace.
13. Hodnocení účinnosti marketingové komunikace.
14. Institucionální a legislativní rámec marketingové komunikace.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky