116-0330/03 – Marketingová komunikace (MK)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BAL045 Ing. Tomáš Balcar
NAV121 Ing. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
SKA0137 Ing. Adam Skácel
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat jednotlivé prvky marketingového komunikačního mixu. 2. Navrhnout optimální složení prvků marketingového komunikačního mixu pro výrobek na spotřebním trhu. 3. Sestavit plán marketingových komunikačních aktivit. 4. Prostřednictvím měření a testování zhodnotit účinnost marketingové komunikace. 5. Posoudit obsah marketingových komunikačních aktivit z legislativního a etického hlediska.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Předmět řeší problematiku marketingové komunikace zejména na spotřebních trzích. Je zaměřen na zvládnutí teoretických pojmů ale i rozvíjení tvůrčích schopností a schopnosti prakticky zvládnout zadání reálných úkolů z oblasti plánování, řízení a hodnocení firemních marketingových komunikačních aktivit.

Povinná literatura:

KARLÍČEK, M. et al. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada, 2016. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2. PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol. Moderní marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Grada, 2019. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama. Jak dělat reklamu. 4. akt a dopl. vyd. Praha: Grada, 2018. 296 s. ISBN 978-80-247-5865-7.

Doporučená literatura:

BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada, 2022. 288 s. ISBN 978-80-271-1680-5. DE PELSMACKER, P., GEUENS, M. and J. VAN DEN BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. 7th ed. New Jersey: Pearson Education, 2021. ISBN 978-1-292327891. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 2. akt a rozš. vyd. Praha: Grada, 2020. 224 s. ISBN 978-80-271-2841-9.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Individuální a týmové řešení případových studií, prezentace týmového semestrálního projektu, zápočtový test. Písemná zkouška.

E-learning

Další požadavky na studenta

Absolvování předmětu Psychologie.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Vývoj marketingové komunikace a podstata jejího fungování. 2. Integrovaná marketingová komunikace. 3. Cíle a cílové skupiny marketingové komunikace. 4. Reklama I. Tvorba komunikační kampaně. 5. Reklama II. Tvorba mediální kampaně. 6. Public relations a sponzoring. 7. Podpora prodeje. 8. Osobní prodej. 9. Přímý marketing. 10. Veletrhy a výstavy. 11. Současné trendy v marketingové komunikaci. 12. Plánování marketingové komunikace. 13. Hodnocení účinnosti marketingové komunikace. 14. Institucionální a legislativní rámec marketingové komunikace.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 35  20
        Zkouška Zkouška 65  30 3
Rozsah povinné účasti: Účast na cvičení nejméně 50%.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Pro získání zápočtu je třeba se podílet na vypracování semestrálního projektu, vypracovat párovou prezentaci a splnit individuální úkoly po dohodě s vyučujícím.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2023/2024 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2022/2023 (B0311A050015) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2022/2023 letní
2021/2022 letní
2020/2021 letní
2019/2020 letní