116-0332/02 – Produktový management (PM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2011/2012 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
1. Definovat jednotlivé funkce produktového managementu, kategorizovat typy produktů a atributy produktu na B2C trhu.
2. Analyzovat produktový sortiment a navrhnout jeho optimalizaci.
3. Vysvětlit proces vývoje nového produktu a navrhnout vhodnou strategii pro zavedení nového produktu na trh a pro řízení cyklu jeho tržní životnosti.
4. Rozhodnout o jednotlivých atributech produktu a znát principy řízení atributů produktu.
5. Navrhnout vhodnou metodiku testování produktu a jeho atributů, klasifikovat a aplikovat metody a techniky testování produktu a jeho atributů.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět poskytuje systematický, komplexní a aktuální pohled na jednotlivé funkce produktového managementu na B2C trhu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své znalosti v praktických podmínkách při rozhodování o produktovém sortimentu, o konkrétních produktech a jejich atributech, o vývoji, testování a zavádění nových produktů na trh a o řízení produktů v průběhu celého cyklu jejich tržní životnosti. V rámci výuky je důraz kladen nejen na zvládnutí teoretické báze, ale rovněž na praktické aplikace získaných informací.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Prezentace na cvičeních, řešení úkolů a případových studií na cvičeních.
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do produktového managementu.
2. Rozhodování o produktovém mixu. Produktové analýzy a strategie.
3. Proces vývoje nového produktu.
4. Získávání námětů na nové produkty. Tvorba a testování koncepce.
5. Vývoj a testování produktu.
6. Tržní testování. Zavádění nového produktu na trh.
7. Řízení produktu v průběhu cyklu jeho tržní životnosti.
8. Marketingové strategie v jednotlivých fázích cyklu tržní životnosti produktu.
9. Management atributů produktu: Kvalita.
10. Management atributů produktu: Obal.
11. Management atributů produktu: Značka.
12. Management atributů produktu: Značka – řízení značky.
13. Management atributů produktu: Design.
14. Image produktu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky