116-0333/01 – Public Relations (PR)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jana Hodulová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2018/2019
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
VAL401 Ing. Jana Hodulová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat PR jako nástroj komunikačního mixu. 2. Vytvořit tiskovou zprávu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro dosažení publicity. 4. Sestavit plán aktivit potřebných k organizaci eventu. 5. Formulovat požadavky při spolupráci s PR agenturou.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět řeší problematiku Public Relations jako významného nástroje marketingové komunikace. Studenti poznají podstatu fungování tohoto prvku marketingové komunikace a budou schopni analyzovat jednotlivé nástroje PR a prakticky s nimi pracovat.

Povinná literatura:

SCHOBER, Patrik. Od public relations k leadershipu. Budoucnost efektivní komunikace. Praha: Premium Media Group, 2023. ISBN 978-80-908023-0-8. SMOLOVÁ, Helena. Public relations. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 115 s. ISBN 978-80-87839-83-6. TOMANDL, Jan et al. Krizová komunikace. Principy - zkušenosti - postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020. 221 s. ISBN 978-80-210-9636-3.

Doporučená literatura:

KELLEHER, Tom. Public Relations. 2nd ed. Oxford: University Press, 2020. 464 p. ISBN 978-0-190-92509-3. NOVOTNÁ, Eliška a Martin MUSIL. O PR – uvedení do public relations. Praha: Oeconomica, 2016. 117 s. ISBN 978-80-245-2193-0. VORÁČEK, Vladimír. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 2018. 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

semestrální projekt, řešení dílčích úkolů

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Vývoj PR a jeho postavení v komunikačním mixu. 2. Cílové skupiny PR. 3. Aktivity PR. 4. Media relations. 5. Publicita a způsoby jejího dosažení. 6. Corporate Identity. 7. Tisková zpráva, její náležitosti a pravidla tvorby. 8. Tisková konference, plánování a organizace. 9. Public Relations online. 10. Krizová komunikace. 11. PR agentury. 12. Event marketing.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2010/2011 zimní semestr, platnost do: 2018/2019 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 40  25
        Zkouška Zkouška 60  26 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2014/2015 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2013/2014 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2012/2013 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2011/2012 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2010/2011 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2012/2013 zimní
2011/2012 zimní