116-0333/02 – Public Relations (PR)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
NAV121 Ing. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat PR jako nástroj komunikačního mixu. 2. Vytvořit tiskovou zprávu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro dosažení publicity. 4. Sestavit plán aktivit potřebných k organizaci eventu. 5. Formulovat požadavky při spolupráci s PR agenturou.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět řeší problematiku Public Relations jako významného nástroje marketingové komunikace. Studenti poznají podstatu fungování tohoto prvku marketingové komunikace a budou schopni analyzovat jednotlivé nástroje PR a prakticky s nimi pracovat.

Povinná literatura:

SCHOBER, Patrik. Od public relations k leadershipu. Budoucnost efektivní komunikace. Praha: Premium Media Group, 2023. ISBN 978-80-908023-0-8. SMOLOVÁ, Helena. Public relations. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 115 s. ISBN 978-80-87839-83-6. TOMANDL, Jan et al. Krizová komunikace. Principy - zkušenosti - postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020. 221 s. ISBN 978-80-210-9636-3.

Doporučená literatura:

KELLEHER, Tom. Public Relations. 2nd ed. Oxford: University Press, 2020. 464 p. ISBN 978-0-190-92509-3. NOVOTNÁ, Eliška a Martin MUSIL. O PR – uvedení do public relations. Praha: Oeconomica, 2016. 117 s. ISBN 978-80-245-2193-0. VORÁČEK, Vladimír. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 2018. 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Vypracování úkolů na cvičeních, zápočtový test.

E-learning

Další požadavky na studenta

Vypracování úkolů na cvičeních, zápočtový test.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Vývoj PR a jeho podstata. 2. Řízení PR. 3. Corporate Identity. 4. Media Relations I. (řízení vtahu s médii, tiskový mluvčí) 5. Media Relations II. (tisková zpráva, tisková konference) 6. Interní PR. 7. Corporate publishing. 8. Krizová komunikace. 9. Sponzorství. 10. Corporate Social Responsibility. 11. Event marketing. 12. Práce PR agentur. 13. PR online. 14. Hodnocení účinnosti PR.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 letní semestr, platnost do: 2022/2023 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100 (100) 51 3
        Seminární práce Semestrální projekt 50  25
        Zápočtový test Písemka 50  26
Rozsah povinné účasti: Minimální účast na cvičení je 50 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: o získání min. 25 bodů za vypracování dvou seminárních prací (max. 50 bodů) o získání min. 26 bodů za zápočtový test (max. 50 bodů) o účast na cvičeních je nepovinná

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MK P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2022/2023 letní
2021/2022 letní