116-0335/01 – Obchodní strategie (OS)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2012/2013 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Kategorizovat typy obchodních strategií
2. Zpracovat obchodní strategii
3. Zhodnotit úspěšnost obchodní strategie
4. Specifikovat výkon prodejních sil
5. Vytvořit motivační plán pro prodejní síly
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je zaměřen na vymezení úlohy obchodní strategie v hierarchické struktuře podnikových strategií, na její obsah a možné varianty zaměření. Akcentován je proces tvorby strategie. Je specifikována role organizačních jednotek při naplňování business strategie a při strategickém řízení obchodní činnosti ve firmě. Pozornost je následně věnována vybraným funkčním strategiím, zejména strategii nákupní, distribuční a prodejní. Zdůrazňovány jsou progresívní strategické přístupy a alternativní směry strategického rozvoje.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Hodnocení znalostí se ověřuje splněním písemného testu v rámci cvičení, zpracováním seminární práce na vybrané téma.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Obchodní strategie orientované na zprostředkovatele obchodu (přizpůsobení, konfliktní, kooperační, obchvatná, úhybná).
2. Typy odbytových systémů (přímý a nepřímý: systém smluvních prodejců, obchodních zástupců, licenční systém, systém filiálek, kooperační systém).
3. Franchising jako úspěšný odbytový systém.
4. Nákupní strategie (materiálová strategie, strategie řízení zásob, strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů, strategie nákupních informačních systémů).
5. Prodejní strategie, typy a obsah.
6. Organizace a řízení prodejních sil.
7. Plán prodeje a jeho kontrola.
8. Efektivní vedení prodejního týmu.
9. Motivace prodejců a prodejních týmů.
10. Obchodní jednání a prodejní taktiky.
11. Profilace zákazníka – rozdělení zákazníků, vyhledání cílového zákazníka, stanovení četnosti návštěvy.
12. Příklady úspěšných obchodních strategií.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky