116-0335/02 – Obchodní strategie (OS)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | 2021/2022 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Kategorizovat typy obchodních strategií
2. Zpracovat obchodní strategii
3. Zhodnotit úspěšnost obchodní strategie
4. Specifikovat výkon prodejních sil
5. Vytvořit motivační plán pro prodejní síly
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je zaměřen na vymezení úlohy obchodní strategie v hierarchické struktuře podnikových strategií, na její obsah a možné varianty zaměření. Akcentován je proces tvorby strategie. Je specifikována role organizačních jednotek při naplňování business strategie a při strategickém řízení obchodní činnosti ve firmě. Pozornost je následně věnována vybraným funkčním strategiím, zejména strategii nákupní, distribuční a prodejní. Zdůrazňovány jsou progresívní strategické přístupy a alternativní směry strategického rozvoje.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Písemný zápočtový test, ústní obhájení semestrálního projektu
E-learning
Další požadavky na studenta
Hodnocení znalostí se ověřuje splněním písemného testu, zpracováním seminární práce na vybrané téma.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Podstata, význam, úloha strategií pro podnik.
2. Pojetí a typologie strategií, varianty strategických přístupů (strategie modrého oceánu, dynamické strategie, strategie hodnotových inovací aj.).
3. Místo business strategií v hierarchické struktuře firemních strategií, specifika jednotlivých strategických úrovní.
4. Proces tvorby business strategie, strategické postupy dle fází rozvoje firmy.
5. Vybrané analýzy jako východisko strategického rozhodování.
6. Nákupní strategie, její obsah a přístupy.
7. Prodejní strategie, její obsah a přístupy.
8. Strategické řízení procesu distribuce, volba distribučního systému a jeho hodnocení.
9. Kooperační strategie, úloha koncepce ECR pro zajištění konkurenceschopnosti firem.
10. Specifické prodejní systémy - strategie přímého prodeje, franchisingové strategie.
11. Problematika strategie rodinných firem.
12. Příklady strategických postupů z firemní praxe.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky