116-0341/01 – Digitální marketing (DM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Katarína Seifriedová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2016/2017Rok zrušení2021/2022
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
PAW031 Ing. Pavlína Kozáková, Ph.D.
REB0007 Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. 2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky. 3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). 4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování. 5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. Studentům je představena tématika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky a specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). Součástí je vyhodnocení účinnosti digitálního marketingu a posouzení aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.

Povinná literatura:

DIMOFTE, C.V, C. P. HAUGTVEDT and R. F. YALCH. Consumer Psychology in a Social Media World. New York: Routledge, 2016. 277 p. ISBN 978-0-7656-4693-4. CHAFFEY, Dave. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. New York: Pearson Education, 2019. 545 p. ISBN 978-1-292-24157-9. KINGSNORTH, Simon. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. 2nd ed. New York: Kogan Page Ltd, 2019. 344 p. ISBN 9780749498085.

Doporučená literatura:

CHAFFEY, Dave and P. R. SMITH. E-marketing Excellence: Planning and Optimizing Your Digital Marketing. 5th ed. London: Routledge, 2017. 690 p. ISBN 9781138191709. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2. ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Vypracování semestrálního projektu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií. Integrovaná marketingová komunikace a digitální marketing. 2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely. 3. Search engine marketing. PPC. Analýza a výzkum klíčového slova. 4. Content marketing. Obsahová analýza. 5. Měření efektivity médií I. Televizní trh. Rozhlasový trh. Tiskový trh. 6. Měření efektivity médií II. Média online. 7. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu. 8. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika. Dotazování. Pozorování. Webcams group/rozhovor. On-line komunita. 9. Spotřebitelské chování na internetu. Analýza poptávky a modely konverze. Nákupní chování online. Modely online nákupního chování. Metoda modelování strukturních rovnic. 10. Spotřebitelské chování na internetu z pohledu firem. Analýza zákazníka. Personalizace. 11. Sociální sítě I. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook. 12. Sociální sítě II. Marketing na ostatních sociálních sítích. Mobilní marketing.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2016/2017 zimní semestr, platnost do: 2021/2022 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85  85 3
Rozsah povinné účasti: Účast na cvičeních je v rozsahu 70 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2021/2022 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2020/2021 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2019/2020 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2018/2019 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2017/2018 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2016/2017 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2020/2021 zimní
2019/2020 zimní
2018/2019 zimní
2017/2018 zimní
2016/2017 zimní