116-0341/02 – Digitální marketing (DM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2017/2018 | Rok zrušení | 2021/2022 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu.
2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky.
3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích).
4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování.
5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. Studentům je představena tématika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky a specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). Součástí je vyhodnocení účinnosti digitálního marketingu a posouzení aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Vypracování semestrálního projektu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií. Integrovaná marketingová komunikace a digitální marketing.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Search engine marketing. PPC. Analýza a výzkum klíčového slova.
4. Content marketing. Obsahová analýza.
5. Měření efektivity médií I. Televizní trh. Rozhlasový trh. Tiskový trh.
6. Měření efektivity médií II. Média online.
7. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
8. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika. Dotazování. Pozorování. Webcams group/rozhovor. On-line komunita.
9. Spotřebitelské chování na internetu. Analýza poptávky a modely konverze. Nákupní chování online. Modely online nákupního chování. Metoda modelování strukturních rovnic.
10. Spotřebitelské chování na internetu z pohledu firem. Analýza zákazníka. Personalizace.
11. Sociální sítě I. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
12. Sociální sítě II. Marketing na ostatních sociálních sítích. Mobilní marketing.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky